
Què és l’Email Marketing?
L’email marketing es basa en enviar un missatge amb la finalitat d’adquirir nous clients, aconseguir una relació més oberta amb els actuals, crear lleialtat, obtenir una interacció continuada i dinàmica, augmentar les vendes, amb una confiança prèvia cap al servei o producte i cap a la marca, entre altres objectius.

Què és l’Email Marketing?
L’email marketing es basa en enviar un missatge amb la finalitat d’adquirir nous clients, aconseguir una relació més oberta amb els actuals, crear lleialtat, obtenir una interacció continuada i dinàmica, augmentar les vendes, amb una confiança prèvia cap al servei o producte i cap a la marca, entre altres objectius.
En què ens pot ajudar l’email marketing dins la nostra estratègia de marketing?
Un dels primers mitjans digitals que van aparèixer va ser el correu electrònic, però no significa que estigui vell ni obsolet. Tot el contrari,degut a la seva alta accessibilitat fa que el seu missatge arribi a una gran varietat d’audiències.
De manera que el correu electrònic està molt relacionat en cadascuna de les etapes de compra de client:
- Lead nurturing: On es va aprovisionant al client de contingut del seu interès amb la finalitat de recolzar-lo en seu camí cap a la compra i convertir-lo en client final.
- Prospecció: És la recerca organitzada que s’utilitza, mitjançant diferents tècniques i estratègia, per a trobar clients potencials.
- Conversió: És l’acció de convertir uns clients molt interessats pels nostres productes i serveis en clients potencials.
- Generació de Lleialtat: És el pas següent als nostres clients potencials, on ara són clients que sempre els tindrem del nostre costat, derivats principalment d’anys de felicitat amb un bon servei per part de l’empresa.
L’Email marketing pot ajudar al teu negoci a aconseguir 3 objectius molt clars:
- Notorietat: Donar a conèixer el teu producte.
- Imatge: Posicionar-te com un expert vers els ulls dels teus clients.
- Acció: Activar aquelles ganes i sentiment de compra als clients.
Quins són els beneficis de l’Email Marketing?
La realització d’una estratègia d’email marketing optimitzada pot aportar a la marca múltiples beneficis dels quals es poden destacar :

El email marketing és econòmic
L’enviament de missatges via correu electrònic és un dels canals menys costosos que hi ha. Es tracta d’una manera molt efectiva de tenir els teus clients informats sobre les teves novetats, sobre notícies corporatives de la marca, sobre els propis productes o qualsevol contingut que les pugui generar interés.

L’eficàcia dels correus electrònics està comprovada
El fet de ser un canal molt econòmic i que s’envia a les persones que ja són clientes i per tant ja tenen un interès previ per la marca fa que tingui un elevat retorn de la inversió.

L’èxit dels resultats és fàcilment medible
Totes les plataformes d’email marketing tenen un apartat de mesura i anàlisis de resultats a temps real, que et permetrà optimitzar l’èxit de la campanya.

Pots fer enviaments de manera automàtica i realitzar test A/B
L’email marketing et permet realitzar enviaments programats i automàtics per llençar la campanyas en el millor moment del dia i en l’hora que té més audiència. També permet fer testos d’enviaments de missatges amb subtils diferències per veure quin té millor resultats.

És personalitzable
Un canal tan directe com el correu electrònic permet que puguis personalitzar el missatge cap al destinatari. Això dóna una sensació de confiança i familiarització entre la marca i el receptor. Com més es pugui personalitzar el missatge més possibilitats de conversió hi ha.
En què ens pot ajudar l’email marketing dins la nostra estratègia de marketing?
Un dels primers mitjans digitals que van aparèixer va ser el correu electrònic, però no significa que estigui vell ni obsolet. Tot el contrari,degut a la seva alta accessibilitat fa que el seu missatge arribi a una gran varietat d’audiències.
De manera que el correu electrònic està molt relacionat en cadascuna de les etapes de compra de client:
- Lead nurturing: On es va aprovisionant al client de contingut del seu interès amb la finalitat de recolzar-lo en seu camí cap a la compra i convertir-lo en client final.
- Prospecció: És la recerca organitzada que s’utilitza, mitjançant diferents tècniques i estratègia, per a trobar clients potencials.
- Conversió: És l’acció de convertir uns clients molt interessats pels nostres productes i serveis en clients potencials.
- Generació de Lleialtat: És el pas següent als nostres clients potencials, on ara són clients que sempre els tindrem del nostre costat, derivats principalment d’anys de felicitat amb un bon servei per part de l’empresa.
L’Email marketing pot ajudar al teu negoci a aconseguir 3 objectius molt clars:
- Notorietat: Donar a conèixer el teu producte.
- Imatge: Posicionar-te com un expert vers els ulls dels teus clients.
- Acció: Activar aquelles ganes i sentiment de compra als clients.
Quins són els beneficis de l’Email Marketing?
La realització d’una estratègia d’email marketing optimitzada pot aportar a la marca múltiples beneficis com :
El email marketing és econòmic
L’enviament de missatges via correu electrònic és un dels canals menys costosos que hi ha. Es tracta d’una manera molt efectiva de tenir els teus clients informats sobre les teves novetats, sobre notícies corporatives de la marca, sobre els propis productes o qualsevol contingut que les pugui generar interés.

L’eficàcia dels correus electrònics està comprovada
El fet de ser un canal molt econòmic i que s’envia a les persones que ja són clientes i per tant ja tenen un interès previ per la marca fa que tingui un elevat retorn de la inversió.

L’èxit dels resultats és fàcilment medible
Totes les plataformes d’email marketing tenen un apartat de mesura i anàlisis de resultats a temps real, que et permetrà optimitzar l’èxit de la campanya.

Pots fer enviaments de manera automàtica i realitzar test A/B
L’email marketing et permet realitzar enviaments programats i automàtics per llençar la campanyas en el millor moment del dia i en l’hora que té més audiència. També permet fer testos d’enviaments de missatges amb subtils diferències per veure quin té millor resultats.

És personalitzable
Un canal tan directe com el correu electrònic permet que puguis personalitzar el missatge cap al destinatari. Això dóna una sensació de confiança i familiarització entre la marca i el receptor. Com més es pugui personalitzar el missatge més possibilitats de conversió hi ha.

Des de MP Digital Marketing proposem el Pla d’Entrenament Personal Training que us proporcionarà a la vostra marca els beneficis propis d’una bona estratègia d’email marketing.
Si us a agradat aquest article relacionat amb Email Marketing, no us perdeu la segona part
Com es crea una estratègia d’Email Marketing des de l’inici?
Des de MP Digital Marketing proposem el Pla d’Entrenament Personal Training que us proporcionarà a la vostra marca els beneficis propis d’una bona estratègia d’email marketing.
Si us a agradat aquest article relacinat amb Email Marketing, no us perdeu la segona part
Com es crea una estratègia d’Email Marketing des de l’inici?
- Com crear Campanyes de Publicidad Online Efectives - February 10, 2023
- I si les pel.lícules de Nadal fossin canals de Marketing? - December 15, 2020
- Impacte Covid en el marketing digital d’una empresa - November 12, 2020