Com es crea una estratègia d’Email Marketing des de l’inici?

Estràtegia d'Email Marketing - MP Digital Marketing

Aquí pots veure quin és el pla per a realitzar una estratègia d’Email Marketing des de l’inici fins al final.
Podràs conèixer quins són els ingredients que posarem per crear una Newsletter d’èxit.
Objectius Email Marketing - MP Digital Marketing

Objectius

En aquest punt presentem les nostres necessitats en forma d’objectius que podrien ser:

  • Potenciar la fidelització del públic amb la creació d’un canal nou
  • Potenciar les vendes al públic amb la creació d’un nou canal.
  • Augmentar els subscriptors per poder informar-los de les nostres novetats i serveis.

Ara que ja tenim clars els nostres objectius, he de triar uns objectius més petits i realistes, uns objectius SMARTS com:

  • Augment d’un 15% de les vendes en tres mesos
  • Augment d’un 20% de subscriptors al mes
  • Augmentar el tràfic cap a la web provinent de la newsletter en un 30%
Eines digitals Email Marketing - MP Digital Marketing

Eines d’Email Marketing

Hi ha diverses plataformes que ofereixen el servei d’enviament de newsletters, però sempre s’ha de buscar la que millor s’adapti a les nostres necessitats.

Acumbamail: Ofereix un bon servei i la podem trobar en espanyol, una molt bona opció per qui no vol plataformes únicament en anglès.

Mailchimp: És molt popular i la que es fa servir si estàs començant en el món d’enviaments de correus electrònics i creació de newsletter.

GetResponse: És molt bona però es de pagament, tot i que la plataforma t’ofereix 30 dies de prova gratuïts.

Estratègia Email Marketing - MP Digital Marketing

Estratègia d’Email Marketing

Si posem per exemple que el teu objectiu escollit és vendre productes a través de la newsletter les teves estratègies d’email marketing podrien ser:

  • Enviament de mostres de productes als subscriptors que ens ho han demanat.
  • Ofertes exclusives per aquests subscriptors
  • Enviament de continguts relacionats als productes que surten a la newsletter
  • Incloure banners promocionals dins la pròpia newsletter.
  • Creació de vídeos tutorials dels productes.
  • Concursos i sortejos

Els mitjans a utilitzar per la realització d’aquestes estratègies poden ser: notícies, banners, imatges, testimonials, ofertes, vídeos.

Captació de Subscriptors

En aquest apartat l’eina imprescindible per captar subscriptors són els formularis. Uns formularis on demanarem quasi obligatòriament dades com nom, cognom, email o telèfon. O bé dades ja més professionals com el nom de l’empresa, el càrrec de la persona de contacte, com ens ha conegut o en quins productes té interès.

Formularis Email Marketing - MP Digital Marketing

Com creem una Newsletter d’èxit?

Newsletter Email Marketing - MP Digital Marketing

Doncs cuidant molt bé els continguts d’email marketing i les seves eines de crida a l’acció.

  1. Els titulars han de generar interès, oferir promeses i sobretot tenir un to directe però familiar i proper.
  2. El contingut ha de tenir més recursos visuals imatges, vídeos,..) que textos.
  3. S’han d’utilitzar subtítols per a segmentar la informació
  4. Els inicis de cadascun dels textos han de ser realment bons.
  5. Les eines de crida a l’acció han de ser en consonància amb el disseny però amb un to cridaner visualment.

Els textos dins les eines de crida a l’acció poden ser: compra ara! , reserva-ho ja!, més informació, contacte ara !…

Mètriques i anàlisis de resultats

El impacto del Covid-19 en el sistema digital

Aquest punt és clau per saber si hem aconseguit el nostre objectiu o no. Les mètriques que ens ofereix la plataforma de la newsletter ens permetrà analitzar valors tan importants com:

  • La taxa d’apertura, on sabrem els usuaris totals que han obert la nostra newsletter.
  • El Bounce Rate, els correus que no han arribat al seu destí per què no existeixen o bé per problemes amb el servidor.
  • La taxa de baixes, la quantitat de persones que no volen rebre més informació i decideixen donar-se de baixa després de rebre la nostra newsletter.
  • Clics en enllaços, és el % dels clics realitzats dins la newsletters, enllaços que ens porten a la nostra web majoritàriament.
  • Dispositius on es connecten els subscriptors, ordinadors, tablets o mòbils.

Com es crea una estratègia d’Email Marketing des de l’inici?

Estràtegia d'Email Marketing - MP Digital Marketing

Aquí pots veure quin és el pla per a realitzar una estratègia d’Email Marketing des de l’inici fins al final.
Podràs conèixer quins són els ingredients que posarem per crear una Newsletter d’èxit.
Objectius Email Marketing - MP Digital Marketing

Objectius

En aquest punt presentem les nostres necessitats en forma d’objectius que podrien ser:

  • Potenciar la fidelització del públic amb la creació d’un canal nou
  • Potenciar les vendes al públic amb la creació d’un nou canal.
  • Augmentar els subscriptors per poder informar-los de les nostres novetats i serveis.

Ara que ja tenim clars els nostres objectius, he de triar uns objectius més petits i realistes, uns objectius SMARTS com:

  • Augment d’un 15% de les vendes en tres mesos
  • Augment d’un 20% de subscriptors al mes
  • Augmentar el tràfic cap a la web provinent de la newsletter en un 30%
Eines digitals Email Marketing - MP Digital Marketing

Eines d’Email Marketing

Hi ha diverses plataformes que ofereixen el servei d’enviament de newsletters, però sempre s’ha de buscar la que millor s’adapti a les nostres necessitats.

Acumbamail: Ofereix un bon servei i la podem trobar en espanyol, una molt bona opció per qui no vol plataformes únicament en anglès.

Mailchimp: És molt popular i la que es fa servir si estàs començant en el món d’enviaments de correus electrònics i creació de newsletter.

GetResponse: És molt bona però es de pagament, tot i que la plataforma t’ofereix 30 dies de prova gratuïts.

Estratègia Email Marketing - MP Digital Marketing

Estratègia d’Email Marketing

Si posem per exemple que el teu objectiu escollit és vendre productes a través de la newsletter les teves estratègies d’email marketing podrien ser:

  • Enviament de mostres de productes als subscriptors que ens ho han demanat.
  • Ofertes exclusives per aquests subscriptors
  • Enviament de continguts relacionats als productes que surten a la newsletter
  • Incloure banners promocionals dins la pròpia newsletter.
  • Creació de vídeos tutorials dels productes.
  • Concursos i sortejos

Els mitjans a utilitzar per la realització d’aquestes estratègies poden ser: notícies, banners, imatges, testimonials, ofertes, vídeos.

Captació de Subscriptors

En aquest apartat l’eina imprescindible per captar subscriptors són els formularis. Uns formularis on demanarem quasi obligatòriament dades com nom, cognom, email o telèfon. O bé dades ja més professionals com el nom de l’empresa, el càrrec de la persona de contacte, com ens ha conegut o en quins productes té interès.

Formularis Email Marketing - MP Digital Marketing

Com creem una Newsletter d’èxit?

Newsletter Email Marketing - MP Digital Marketing

Doncs cuidant molt bé els continguts d’email marketing i les seves eines de crida a l’acció.

  1. Els titulars han de generar interès, oferir promeses i sobretot tenir un to directe però familiar i proper.
  2. El contingut ha de tenir més recursos visuals imatges, vídeos,..) que textos.
  3. S’han d’utilitzar subtítols per a segmentar la informació
  4. Els inicis de cadascun dels textos han de ser realment bons.
  5. Les eines de crida a l’acció han de ser en consonància amb el disseny però amb un to cridaner visualment.

Els textos dins les eines de crida a l’acció poden ser: compra ara! , reserva-ho ja!, més informació, contacte ara !…

Mètriques i anàlisis de resultats

El impacto del Covid-19 en el sistema digital

Aquest punt és clau per saber si hem aconseguit el nostre objectiu o no. Les mètriques que ens ofereix la plataforma de la newsletter ens permetrà analitzar valors tan importants com:

  • La taxa d’apertura, on sabrem els usuaris totals que han obert la nostra newsletter.
  • El Bounce Rate, els correus que no han arribat al seu destí per què no existeixen o bé per problemes amb el servidor.
  • La taxa de baixes, la quantitat de persones que no volen rebre més informació i decideixen donar-se de baixa després de rebre la nostra newsletter.
  • Clics en enllaços, és el % dels clics realitzats dins la newsletters, enllaços que ens porten a la nostra web majoritàriament.
  • Dispositius on es connecten els subscriptors, ordinadors, tablets o mòbils.

Des de MP Digital Marketing proposem el Pla d’Entrenament Personal Training que us proporcionarà a la vostra marca els beneficis propis d’una bona estratègia d’email marketing.

Des de MP Digital Marketing proposem el Pla d’Entrenament Personal Training que us proporcionarà a la vostra marca els beneficis propis d’una bona estratègia d’email marketing.

Miquel Puig