Com es crea una estratègia d’Email Marketing des de l’inici?
Aquí pots veure quin és el pla per a realitzar una estratègia d’Email Marketing des de l’inici fins al final.
Podràs conèixer quins són els ingredients que posarem per crear una Newsletter d’èxit.

Objectius
En aquest punt presentem les nostres necessitats en forma d’objectius que podrien ser:
- Potenciar la fidelització del públic amb la creació d’un canal nou
- Potenciar les vendes al públic amb la creació d’un nou canal.
- Augmentar els subscriptors per poder informar-los de les nostres novetats i serveis.
Ara que ja tenim clars els nostres objectius, he de triar uns objectius més petits i realistes, uns objectius SMARTS com:
- Augment d’un 15% de les vendes en tres mesos
- Augment d’un 20% de subscriptors al mes
- Augmentar el tràfic cap a la web provinent de la newsletter en un 30%

Eines d’Email Marketing
Hi ha diverses plataformes que ofereixen el servei d’enviament de newsletters, però sempre s’ha de buscar la que millor s’adapti a les nostres necessitats.
Acumbamail: Ofereix un bon servei i la podem trobar en espanyol, una molt bona opció per qui no vol plataformes únicament en anglès.
Mailchimp: És molt popular i la que es fa servir si estàs començant en el món d’enviaments de correus electrònics i creació de newsletter.
GetResponse: És molt bona però es de pagament, tot i que la plataforma t’ofereix 30 dies de prova gratuïts.

Estratègia d’Email Marketing
Si posem per exemple que el teu objectiu escollit és vendre productes a través de la newsletter les teves estratègies d’email marketing podrien ser:
- Enviament de mostres de productes als subscriptors que ens ho han demanat.
- Ofertes exclusives per aquests subscriptors
- Enviament de continguts relacionats als productes que surten a la newsletter
- Incloure banners promocionals dins la pròpia newsletter.
- Creació de vídeos tutorials dels productes.
- Concursos i sortejos
Els mitjans a utilitzar per la realització d’aquestes estratègies poden ser: notícies, banners, imatges, testimonials, ofertes, vídeos.

Captació de Subscriptors
En aquest apartat l’eina imprescindible per captar subscriptors són els formularis. Uns formularis on demanarem quasi obligatòriament dades com nom, cognom, email o telèfon. O bé dades ja més professionals com el nom de l’empresa, el càrrec de la persona de contacte, com ens ha conegut o en quins productes té interès.
Com creem una Newsletter d’èxit?

Doncs cuidant molt bé els continguts d’email marketing i les seves eines de crida a l’acció.
- Els titulars han de generar interès, oferir promeses i sobretot tenir un to directe però familiar i proper.
- El contingut ha de tenir més recursos visuals ( imatges, vídeos,..) que textos.
- S’han d’utilitzar subtítols per a segmentar la informació
- Els inicis de cadascun dels textos han de ser realment bons.
- Les eines de crida a l’acció han de ser en consonància amb el disseny però amb un to cridaner visualment.
Els textos dins les eines de crida a l’acció poden ser: compra ara! , reserva-ho ja!, més informació, contacte ara !…
Mètriques i anàlisis de resultats

Aquest punt és clau per saber si hem aconseguit el nostre objectiu o no. Les mètriques que ens ofereix la plataforma de la newsletter ens permetrà analitzar valors tan importants com:
- La taxa d’apertura, on sabrem els usuaris totals que han obert la nostra newsletter.
- El Bounce Rate, els correus que no han arribat al seu destí per què no existeixen o bé per problemes amb el servidor.
- La taxa de baixes, la quantitat de persones que no volen rebre més informació i decideixen donar-se de baixa després de rebre la nostra newsletter.
- Clics en enllaços, és el % dels clics realitzats dins la newsletters, enllaços que ens porten a la nostra web majoritàriament.
- Dispositius on es connecten els subscriptors, ordinadors, tablets o mòbils.
Com es crea una estratègia d’Email Marketing des de l’inici?
Aquí pots veure quin és el pla per a realitzar una estratègia d’Email Marketing des de l’inici fins al final.
Podràs conèixer quins són els ingredients que posarem per crear una Newsletter d’èxit.

Objectius
En aquest punt presentem les nostres necessitats en forma d’objectius que podrien ser:
- Potenciar la fidelització del públic amb la creació d’un canal nou
- Potenciar les vendes al públic amb la creació d’un nou canal.
- Augmentar els subscriptors per poder informar-los de les nostres novetats i serveis.
Ara que ja tenim clars els nostres objectius, he de triar uns objectius més petits i realistes, uns objectius SMARTS com:
- Augment d’un 15% de les vendes en tres mesos
- Augment d’un 20% de subscriptors al mes
- Augmentar el tràfic cap a la web provinent de la newsletter en un 30%

Eines d’Email Marketing
Hi ha diverses plataformes que ofereixen el servei d’enviament de newsletters, però sempre s’ha de buscar la que millor s’adapti a les nostres necessitats.
Acumbamail: Ofereix un bon servei i la podem trobar en espanyol, una molt bona opció per qui no vol plataformes únicament en anglès.
Mailchimp: És molt popular i la que es fa servir si estàs començant en el món d’enviaments de correus electrònics i creació de newsletter.
GetResponse: És molt bona però es de pagament, tot i que la plataforma t’ofereix 30 dies de prova gratuïts.

Estratègia d’Email Marketing
Si posem per exemple que el teu objectiu escollit és vendre productes a través de la newsletter les teves estratègies d’email marketing podrien ser:
- Enviament de mostres de productes als subscriptors que ens ho han demanat.
- Ofertes exclusives per aquests subscriptors
- Enviament de continguts relacionats als productes que surten a la newsletter
- Incloure banners promocionals dins la pròpia newsletter.
- Creació de vídeos tutorials dels productes.
- Concursos i sortejos
Els mitjans a utilitzar per la realització d’aquestes estratègies poden ser: notícies, banners, imatges, testimonials, ofertes, vídeos.

Captació de Subscriptors
En aquest apartat l’eina imprescindible per captar subscriptors són els formularis. Uns formularis on demanarem quasi obligatòriament dades com nom, cognom, email o telèfon. O bé dades ja més professionals com el nom de l’empresa, el càrrec de la persona de contacte, com ens ha conegut o en quins productes té interès.
Com creem una Newsletter d’èxit?

Doncs cuidant molt bé els continguts d’email marketing i les seves eines de crida a l’acció.
- Els titulars han de generar interès, oferir promeses i sobretot tenir un to directe però familiar i proper.
- El contingut ha de tenir més recursos visuals ( imatges, vídeos,..) que textos.
- S’han d’utilitzar subtítols per a segmentar la informació
- Els inicis de cadascun dels textos han de ser realment bons.
- Les eines de crida a l’acció han de ser en consonància amb el disseny però amb un to cridaner visualment.
Els textos dins les eines de crida a l’acció poden ser: compra ara! , reserva-ho ja!, més informació, contacte ara !…
Mètriques i anàlisis de resultats

Aquest punt és clau per saber si hem aconseguit el nostre objectiu o no. Les mètriques que ens ofereix la plataforma de la newsletter ens permetrà analitzar valors tan importants com:
- La taxa d’apertura, on sabrem els usuaris totals que han obert la nostra newsletter.
- El Bounce Rate, els correus que no han arribat al seu destí per què no existeixen o bé per problemes amb el servidor.
- La taxa de baixes, la quantitat de persones que no volen rebre més informació i decideixen donar-se de baixa després de rebre la nostra newsletter.
- Clics en enllaços, és el % dels clics realitzats dins la newsletters, enllaços que ens porten a la nostra web majoritàriament.
- Dispositius on es connecten els subscriptors, ordinadors, tablets o mòbils.
Des de MP Digital Marketing proposem el Pla d’Entrenament Personal Training que us proporcionarà a la vostra marca els beneficis propis d’una bona estratègia d’email marketing.
Des de MP Digital Marketing proposem el Pla d’Entrenament Personal Training que us proporcionarà a la vostra marca els beneficis propis d’una bona estratègia d’email marketing.
- Com crear Campanyes de Publicidad Online Efectives - February 10, 2023
- I si les pel.lícules de Nadal fossin canals de Marketing? - December 15, 2020
- Impacte Covid en el marketing digital d’una empresa - November 12, 2020