Enamora a Google amb tres lletres, SEO

Què és el SEO? (Search Engine Optimization)
A principi dels anys 90, no existia el SEO, tot just van aparèixer els primers buscadors, Yahoo, Altavista, MSM i el famosíssim Google. Eren altres temps. On la connexió es realitzava en unes hores molt concretes, fent servir el mòdem i navegant a una velocitat de descàrrega molt inferior a la que disposem actualment als nostres telèfons mòbils.
Amb el boom d’internet i de les webs, la gent va entendre que es podia guanyar diners i van arribar a la conclusió que necessitaven portar tràfic. I la millor manera aconseguir aquest tràfic eren els cercadors, i com la seva web podia estar en les primeres posicions.
Neix el SEO, resultats de cerca orgànics.
“El SEO no és fer alguna cosa 100% millor que els demes, sinó fer 100 coses un 1% millor que ells.”
Hi ha diferents tipus de cercadors, Directoris i Motors de Cerca
DIRECTORIS
Són cercadors que mantenen una organització de les pàgines per categories dins la seva base de dades. Dins de cada directori hi ha pàgines relacionades amb aquest tema. Però no tot és automàtic, darrere hi ha uns administradors humans que vigilen que tot estigui classificat i en el seu lloc correcte. Exemples de cercadors són, Yahoo, Terra, …
MOTORS DE CERCA
L’única informació que es proporciona a un motor de cerca és la direcció URL i la adreça del correu electrònic. La resta és automàtic, ja que la nostra petició d’alta en el cercador entrarà a la cua de treball d’un programa software anomenat SPIDER. Aquest visitarà les pàgines que hem donat d’alta i a partir d’elles les que trobi relacionades.

Dins del posicionament dels cercadors podem diferenciar dos tipus de SEO
El SEO on Page inclou tots aquells aspectes interns de la nostra web, els quals podem gestionar, corregir i modificar de manera voluntària, com l’optimització dels continguts o les millores tècniques.
El SEO off Page inclou els aspectes que influeixen en els nostres resultats però d’una manera involuntària, o sigui, que no depèn de nosaltres i són variables externes al nostre control com la reputació o popularitat de la nostra marca o les mencions o enllaços des d’altres llocs web.


Enamora a Google amb tres lletres, SEO

Què és el SEO? (Search Engine Optimization)
A principi dels anys 90, no existia el SEO, tot just van aparèixer els primers buscadors, Yahoo, Altavista, MSM i el famosíssim Google. Eren altres temps. On la connexió es realitzava en unes hores molt concretes, fent servir el mòdem i navegant a una velocitat de descàrrega molt inferior a la que disposem actualment als nostres telèfons mòbils.
Amb el boom d’internet i de les webs, la gent va entendre que es podia guanyar diners i van arribar a la conclusió que necessitaven portar tràfic. I la millor manera aconseguir aquest tràfic eren els cercadors, i com la seva web podia estar en les primeres posicions.
Neix el SEO, resultats de cerca orgànics.
“El SEO no és fer alguna cosa 100% millor que els demes, sinó fer 100 coses un 1% millor que ells.”
Hi ha diferents tipus de cercadors, Directoris i Motors de Cerca
DIRECTORIS
Són cercadors que mantenen una organització de les pàgines per categories dins la seva base de dades. Dins de cada directori hi ha pàgines relacionades amb aquest tema. Però no tot és automàtic, darrere hi ha uns administradors humans que vigilen que tot estigui classificat i en el seu lloc correcte. Exemples de cercadors són, Yahoo, Terra, …
MOTORS DE CERCA
L’única informació que es proporciona a un motor de cerca és la direcció URL i la adreça del correu electrònic. La resta és automàtic, ja que la nostra petició d’alta en el cercador entrarà a la cua de treball d’un programa software anomenat SPIDER. Aquest visitarà les pàgines que hem donat d’alta i a partir d’elles les que trobi relacionades.

Dins del posicionament dels cercadors podem diferenciar dos tipus de SEO
El SEO on Page inclou tots aquells aspectes interns de la nostra web, els quals podem gestionar, corregir i modificar de manera voluntària, com l’optimització dels continguts o les millores tècniques.
El SEO off Page inclou els aspectes que influeixen en els nostres resultats però d’una manera involuntària, o sigui, que no depèn de nosaltres i són variables externes al nostre control com la reputació o popularitat de la nostra marca o les mencions o enllaços des d’altres llocs web.


Enamora a Google amb tres lletres, SEO

Què és el SEO? (Search Engine Optimization)
A principi dels anys 90, no existia el SEO, tot just van aparèixer els primers buscadors, Yahoo, Altavista, MSM i el famosíssim Google. Eren altres temps. On la connexió es realitzava en unes hores molt concretes, fent servir el mòdem i navegant a una velocitat de descàrrega molt inferior a la que disposem actualment als nostres telèfons mòbils.
Amb el boom d’internet i de les webs, la gent va entendre que es podia guanyar diners i van arribar a la conclusió que necessitaven portar tràfic. I la millor manera aconseguir aquest tràfic eren els cercadors, i com la seva web podia estar en les primeres posicions.
Neix el SEO, resultats de cerca orgànics.
“El SEO no és fer alguna cosa 100% millor que els demes, sinó fer 100 coses un 1% millor que ells.”
Hi ha diferents cercadors, Directoris i Motors de Cerca
DIRECTORIS
Són cercadors que mantenen una organització de les pàgines per categories dins la seva base de dades. Dins de cada directori hi ha pàgines relacionades amb aquest tema. Però no tot és automàtic, darrere hi ha uns administradors humans que vigilen que tot estigui classificat i en el seu lloc correcte. Exemples de cercadors són, Yahoo, Terra, …
MOTORS DE CERCA
L’única informació que es proporciona a un motor de cerca és la direcció URL i la adreça del correu electrònic. La resta és automàtic, ja que la nostra petició d’alta en el cercador entrarà a la cua de treball d’un programa software anomenat SPIDER. Aquest visitarà les pàgines que hem donat d’alta i a partir d’elles les que trobi relacionades.

Dins del posicionament dels cercadors podem diferenciar dos tipus de SEO
El SEO on Page inclou tots aquells aspectes interns de la nostra web, els quals podem gestionar, corregir i modificar de manera voluntària, com l’optimització dels continguts o les millores tècniques.
El SEO off Page inclou els aspectes que influeixen en els nostres resultats però d’una manera totalment involuntària, o sigui, que no depèn de nosaltres i són variables externes al nostre control com la reputació o popularitat de la nostra marca o les mencions o enllaços des d’altres llocs web.


4 Passos claus per optimitzar el nostre SEO On Page
El marketing de cercadors és una eina molt potent per les empreses, però aquestes han de ser conscients que aquestes estratègies duren el seu temps i els resultats s’han d’anar analitzant constantment per optimitzar-los.


1.- Paraules Clau – Keywords
S’han de buscar les paraules clau més rellevants pel contingut de la teva web. El secret és l’empatia de posar-te a la ment del teu consumidor i intentar esbrinar quines paraules farà servir als cercadors per buscar els productes que ofereixes.
Si per exemple tens un petit hort i cultives tomàquets de diversos tipus com tomàquets cherry, tomàquets pera o tomàquets cirerola, no pots utilitzar la paraula clau “comprar tomàquets” és massa genèrica. Si al cercador poses comprar tomàquets, és molt difícil que una petita empresa com tu estigui en els primers llocs de cerca, ja que depens de factors com la competència, la popularitat o la rellevància. Per a poder optimitzar aquest SEO hauràs de fer servir paraules més especifiques, les anomenades long tail, on en el nostre exemple seria comprar tomàquets orgànics d’hort familiar. Aquesta long tail tindrà un posicionament molt més bo la keyword “comprar tomàquets”.
“L’estratègia de les paraules clau és una tasca imprescindible.”
Si la nostra web té una pàgina preparada pel blog, és molt important que el contingut d’aquest blog sigui de qualitat, amb un escrit fresc i inclogui les paraules claus que més ens posicionin.
Per ajudar-nos a incloure les paraules claus en els nostres continguts, recomanem el plugin Yoast SEO, que us ajudarà a optimitzar les paraules clau i a incloure-les en el codi que pugui llegir Google. Basicament s’han d’escriure en el Títol 1 (H1) SEO, que ha d’estar en consonància amb el contingut, en l’URL, en les etiquetes ALT de les imatges de la teva publicació, en el primer paràgraf i en algún altre Títol 2( H2).

2.- Mai contingut escàs, duplicat o de mala qualitat
Amb el SEO és millor tenir menys continguts, però molt bons i ben optimitzats, que moltes pàgines de mala qualitat i sense cap valor. S’ha de tenir en compte que per Google cada URL de la teva web té una nota, de manera que si els teus continguts no tenen interès, aquesta nota serà suspens i baixarà la puntuació de la teva web.
També és difícil possicionar una pàgina concreta a Google si tenim poc contingut. Es aconsellable que per què Google tingui en compte la nostra pàgina, aquesta ha de tenir un mínim de 300 paraules.

3.- Optimització dels nostres links interns
Ja hem dit anteriorment que cada URL de la web té una nota vers Google, però cadascun dels enllaços que surtin d’aquesta URL rebran part d’aquesta nota. És a dir, les pàgines amb més enllaços de la teva web seran les que tindran una importància major dins la teva web i per tant més puntuació en el posicionament de Google.
És vital que sàpigues quines són les pàgines més importants de la teva web (habitualment les pàgines on ofereixes els teus serveis o productes) i pensis com enllaçar-les des d’altres pàgines secundàries, (com serien per exemple, les publicacions del teu blog).

4.- Optimitzar la velocitat de descàrrega de la nostra pàgina web
A cap de nosaltres ens agraden les pàgines que tarden a descarregar. Doncs a Google tampoc, ja que sempre està pendent de donar el millor servei cap a l’usuari final, i una web lenta fa que aquest tingui una mala experiència de navegació. Hi ha diverses webs per mesurar la velocitat de descarrega com Gtmetrix o la pròpia de Google Page Speed Insights.
La principal mesura per millorar la velocitat és tenir control de les imatges, que pesin el menys possible, del títol i del hosting, tenir suficient velocitat per tota la informació de la nostra web.
I el SEO off Page, com l’optimitzem?
Ara que hem comentat els principals aspectes per optimitzar el nostre SEO intern, no podem oblidar el SEO que no depèn de nosaltres, el SEO Off Page. Per això hem de tenir en compte alguns aspectes, que depenen de la teva popularitat, la teva reputació o de terceres persones.
Hem d’aconseguir enllaços naturals i de qualitat cap a diferents parts de la teva web, i així tenir una importància decisiva en el posicionament dels cercadors.
Des de MP Digital Marketing us proposem el Pla d’Entrenament de Nutrició Digital per optimitzar el SEO de continguts de la teva empresa.

Amb l’Inbound Marketing combinarem tècniques de marketing i publicitat no intrusives per crear contingut de valor i millorar el posicionament orgànic SEO amb articles de qualitat.
4 Passos claus per optimitzar el nostre SEO On Page
El marketing de cercadors és una eina molt potent per les empreses, però aquestes han de ser conscients que aquestes estratègies duren el seu temps i els resultats s’han d’anar analitzant constantment per optimitzar-los.
1.- Paraules Clau – Keywords
S’han de buscar les paraules clau més rellevants pel contingut de la teva web. El secret és l’empatia de posar-te a la ment del teu consumidor i intentar esbrinar quines paraules farà servir als cercadors per buscar els productes que ofereixes.
Si per exemple tens un petit hort i cultives tomàquets de diversos tipus com tomàquets cherry, tomàquets pera o tomàquets cirerola, no pots utilitzar la paraula clau “comprar tomàquets” és massa genèrica. Si al cercador poses comprar tomàquets, és molt difícil que una petita empresa com tu estigui en els primers llocs de cerca, ja que depens de factors com la competència, la popularitat o la rellevància. Per a poder optimitzar aquest SEO hauràs de fer servir paraules més especifiques, les anomenades long tail, on en el nostre exemple seria comprar tomàquets orgànics d’hort familiar. Aquesta long tail tindrà un posicionament molt més bo la keyword “comprar tomàquets”.
“L’estratègia de les paraules clau és una tasca imprescindible.”
Si la nostra web té una pàgina preparada pel blog, és molt important que el contingut d’aquest blog sigui de qualitat, amb un escrit fresc i inclogui les paraules claus que més ens posicionin.
Per ajudar-nos a incloure les paraules claus en els nostres continguts, recomanem el plugin Yoast SEO, que us ajudarà a optimitzar les paraules clau i a incloure-les en el codi que pugui llegir Google. Basicament s’han d’escriure en el Títol 1 (H1) SEO, que ha d’estar en consonància amb el contingut, en l’URL, en les etiquetes ALT de les imatges de la teva publicació, en el primer paràgraf i en algún altre Títol 2( H2).


2.- Mai contingut escàs, duplicat o de mala qualitat
Amb el SEO és millor tenir menys continguts, però molt bons i ben optimitzats, que moltes pàgines de mala qualitat i sense cap valor. S’ha de tenir en compte que per Google cada URL de la teva web té una nota, de manera que si els teus continguts no tenen interès, aquesta nota serà suspens i baixarà la puntuació de la teva web.
També és difícil possicionar una pàgina concreta a Google si tenim poc contingut. Es aconsellable que per què Google tingui en compte la nostra pàgina, aquesta ha de tenir un mínim de 300 paraules.

3.- Optimització dels nostres links interns
Ja hem dit anteriorment que cada URL de la web té una nota vers Google, però cadascun dels enllaços que surtin d’aquesta URL rebran part d’aquesta nota. És a dir, les pàgines amb més enllaços de la teva web seran les que tindran una importància major dins la teva web i per tant més puntuació en el posicionament de Google.
És vital que sàpigues quines són les pàgines més importants de la teva web (habitualment les pàgines on ofereixes els teus serveis o productes) i pensis com enllaçar-les des d’altres pàgines secundàries, (com serien per exemple, les publicacions del teu blog).

4.- Optimitzar la velocitat de descàrrega de la nostra pàgina web
A cap de nosaltres ens agraden les pàgines que tarden a descarregar. Doncs a Google tampoc, ja que sempre està pendent de donar el millor servei cap a l’usuari final, i una web lenta fa que aquest tingui una mala experiència de navegació. Hi ha diverses webs per mesurar la velocitat de descarrega com Gtmetrix o la pròpia de Google Page Speed Insights.
La principal mesura per millorar la velocitat és tenir control de les imatges, que pesin el menys possible, del títol i del hosting, tenir suficient velocitat per tota la informació de la nostra web.

I el SEO off Page, com l’optimitzem?
Ara que hem comentat els principals aspectes per optimitzar el nostre SEO intern, no podem oblidar el SEO que no depèn de nosaltres, el SEO Off Page. Per això hem de tenir en compte alguns aspectes, que depenen de la teva popularitat, la teva reputació o de terceres persones.
Hem d’aconseguir enllaços naturals i de qualitat cap a diferents parts de la teva web, i així tenir una importància decisiva en el posicionament dels cercadors.
Des de MP Digital Marketing us proposem el Pla d’Entrenament de Nutrició Digital per optimitzar el SEO de continguts de la teva empresa.
Amb l’Inbound Marketing combinarem tècniques de marketing i publicitat no intrusives per crear contingut de valor i millorar el posicionament orgànic SEO amb articles de qualitat.

4 Passos claus per optimitzar el nostre SEO On Page
El marketing de cercadors és una eina molt potent per les empreses, però aquestes han de ser conscients que aquestes estratègies duren el seu temps i els resultats s’han d’anar analitzant constantment per optimitzar-los.
1.- Paraules Clau – Keywords
S’han de buscar les paraules clau més rellevants pel contingut de la teva web. El secret és l’empatia de posar-te a la ment del teu consumidor i intentar esbrinar quines paraules farà servir als cercadors per buscar els productes que ofereixes.
Si per exemple tens un petit hort i cultives tomàquets de diversos tipus com tomàquets cherry, tomàquets pera o tomàquets cirerola, no pots utilitzar la paraula clau “comprar tomàquets” és massa genèrica. Si al cercador poses comprar tomàquets, és molt difícil que una petita empresa com tu estigui en els primers llocs de cerca, ja que depens de factors com la competència, la popularitat o la rellevància. Per a poder optimitzar aquest SEO hauràs de fer servir paraules més especifiques, les anomenades long tail, on en el nostre exemple seria comprar tomàquets orgànics d’hort familiar. Aquesta long tail tindrà un posicionament molt més bo la keyword “comprar tomàquets”.
“L’estratègia de les paraules clau és una tasca imprescindible.”
Si la nostra web té una pàgina preparada pel blog, és molt important que el contingut d’aquest blog sigui de qualitat, amb un escrit fresc i inclogui les paraules claus que més ens posicionin.
Per ajudar-nos a incloure les paraules claus en els nostres continguts, recomanem el plugin Yoast SEO, que us ajudarà a optimitzar les paraules clau i a incloure-les en el codi que pugui llegir Google. Basicament s’han d’escriure en el Títol 1 (H1) SEO, que ha d’estar en consonància amb el contingut, en l’URL, en les etiquetes ALT de les imatges de la teva publicació, en el primer paràgraf i en algún altre Títol 2( H2).


2.- Mai contingut escàs, duplicat o de mala qualitat
Amb el SEO és millor tenir menys continguts, però molt bons i ben optimitzats, que moltes pàgines de mala qualitat i sense cap valor. S’ha de tenir en compte que per Google cada URL de la teva web té una nota, de manera que si els teus continguts no tenen interès, aquesta nota serà suspens i baixarà la puntuació de la teva web.
També és difícil possicionar una pàgina concreta a Google si tenim poc contingut. Es aconsellable que per què Google tingui en compte la nostra pàgina, aquesta ha de tenir un mínim de 300 paraules.

3.- Optimització de tots els nostres links interns
Ja hem dit anteriorment que cada URL de la web té una nota vers Google, però cadascun dels enllaços que surtin d’aquesta URL rebran part d’aquesta nota. És a dir, les pàgines amb més enllaços de la teva web seran les que tindran una importància major dins la teva web i per tant més puntuació en el posicionament de Google.
És vital que sàpigues quines són les pàgines més importants de la teva web (habitualment les pàgines on ofereixes els teus serveis o productes) i pensis com enllaçar-les des d’altres pàgines secundàries, (com serien per exemple, les publicacions del teu blog).

4.- Optimitzar la velocitat de descàrrega de la nostra pàgina web
A cap de nosaltres ens agraden les pàgines que tarden a descarregar. Doncs a Google tampoc, ja que sempre està pendent de donar el millor servei cap a l’usuari final, i una web lenta fa que aquest tingui una mala experiència de navegació. Hi ha diverses webs per mesurar la velocitat de descarrega com Gtmetrix o la pròpia de Google Page Speed Insights.
La principal mesura per millorar la velocitat és tenir control de les imatges, que pesin el menys possible, del títol i del hosting, tenir suficient velocitat per tota la informació de la nostra web.

I el SEO off Page, com l’optimitzem?
Ara que hem comentat els principals aspectes per optimitzar el nostre SEO intern, no podem oblidar el SEO que no depèn de nosaltres, el SEO Off Page. Per això hem de tenir en compte alguns aspectes, que depenen de la teva popularitat, la teva reputació o de terceres persones.
Hem d’aconseguir enllaços naturals i de qualitat cap a diferents parts de la teva web, i així tenir una importància decisiva en el posicionament dels cercadors.
Des de MP Digital Marketing us proposem el Pla d’Entrenament de Nutrició Digital per optimitzar el SEO de continguts de la teva empresa.
Amb l’Inbound Marketing combinarem tècniques de marketing i publicitat no intrusives per crear contingut de valor i millorar el posicionament orgànic SEO amb articles de qualitat.

Llegeix altres articles relacionats
Enamora a Google amb tres lletres, SEO
Enamora a Google amb tres lletres, SEO Què és el SEO? (Search Engine Optimization) A principi dels anys 90, no existia el SEO, tot just van [...]
Email Marketing (II) Estratègia
Com es crea una estratègia d’Email Marketing des de l’inici? Aquí pots veure quin és el pla per a realitzar una estratègia d'Email Marketing des de l'inici fins al final. Podràs conèixer [...]
Llegeix altres articles relacionats
- Com crear Campanyes de Publicidad Online Efectives - February 10, 2023
- I si les pel.lícules de Nadal fossin canals de Marketing? - December 15, 2020
- Impacte Covid en el marketing digital d’una empresa - November 12, 2020