Películas Navidad - Blog MP Digital Marketing

I si les pel.lícules de Nadal fossin canals de Marketing?

Aquest any hem pogut observar que Nadal ha arribat abans a les nostres llars. Les empreses han decidit avançar les seves estratègies nadalenques de marketing per compensar la mala situació econòmica de la Pandèmia. De manera que els anuncis de joguines, perfums i torrons ja han aparegut a principi de novembre a tots els nostres televisors.

Les graelles de televisió ja han inclòs els clàssics de Nadal  i plataformes com Netflix han apostat fort pel contingut nadalenc.

Però molts d’aquests films porten un ensenyament amagat que pot aplicar-se perfectament al món de del marketing i als seus professionals.

Nosaltres hem volgut ressaltar la relació que guarda la trama de les millors pel·lícules nadalenques de la història, amb els canals freqüentment utilitzats en marketing.

SOL A CASA – CORREU POSTAL

Macaulay Culkin protagonitza Sol a Casa, la típica família americana que ho deixa tot per sortir corrents cap a un viatge de Nadal, deixant al membre més petit de la família, sol a casa. Aquest haurà de defensar la seva llar de la intrusió de dos lladres fins que tornin els seus pares.

En el nostre Nadal actual el gran oblidat és el Correu postal. Quan érem petits ens encantava rebre i repartir als nostres amics la postal nadalenca desitjant bones festes. Actualment les postals solen ser vídeos, GIF o imatges digitals amb música enviades des de WhatsApp.

Però 28 anys després de l’estrena de Sol a Casa, Google ha volgut promocionar de manera divertida Google Home recorrent a una de les icones de cinema nadalenc. En l’espot veiem un McCallister (Macaulay Culkin) crescut gaudint de la solitud de casa, però aquesta vegada tindrà l’ajuda dels serveis de Google Home per lluitar contra els lladres.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
Love Actuality - Blog MP Digital Marketing

LOVE ACTUALITY – DADES

Comèdia romàntica estrenada el 2003 que narra diverses històries encreuades d’un grup de britànics que mostren les diferents cares de l’amor en èpoques nadalenques. Els seus protagonistes estan relacionats d’una manera o altra amb narratives independents, mentre s’acosta el dia 24 de desembre.

La relació de les dades amb els anunciants és complexa igual que les relacions d’amor dels protagonistes de la pel·lícula. Hi ha directius que els encanten les dades i prenen decisions futures en funció d’una anàlisi prèvia d’aquestes dades. En canvi, hi ha empresaris que les detesten i les seves decisions es basen en la seva experiència i coneixements. De manera, que la lectura i interpretacions de les dades serà sempre una relació amor-odi.

Però què va ser de tots aquests meravellosos personatges? En 2017 es va rodar un petit homenatge a Love Actuality per al dia del Nas Vermell. Red Nose Day (rednoseday.org) és una campanya de recaptació de fons amb la missió de conscienciar per posar fi a la pobresa infantil.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept

QUE BONIC QUE ÉS VIURE – L’EMAIL MARKETING

Pel·lícula nord-americana de 1946 dirigida per Frank Capra, basada en el conte The Greatest Gift i convertida en el clàssic nadalenc per excel·lència. James Stewart interpreta George Bailey, un home que ha renunciat als seus somnis a causa de la seva responsabilitat i altruisme i el seu objectiu és suïcidar-se la nit de Nadal. Aquest fet provoca que el seu àngel de la guarda mostri a George quantes vides ha afectat la seva ajuda i com seria el món si ell mai hagués existit.

L’Email Marketing té els mateixos principis de George Bailey, és fiable i responsable, però ha de demostrar-ho. Les estratègies derivades de l’enviament de correus electrònics van més enllà de la simple recepció del missatge. Provoca la fidelització d’uns clients que confien en la marca, en els productes i serveis, i aquests valors repercuteixen en la resta de les accions de marketing.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
ET - Blog MP Digital Marketing

ET L’EXTRATERRESTRE – XARXES SOCIALS

Pel·lícula de ciència-ficció de l’any 1982, dirigida per Steven Spielberg, que narra la història d’amistat d’un nen amb un extraterrestre a l’Amèrica dels anys 80. La pel·lícula va guanyar 4 Òscars a més del Globus d’Or a la millor pel·lícula dramàtica.

Les Xarxes Socials són el canal més apropiat per a aquesta pel·lícula, ja que comparteixen el mateix valor de l’amistat. Ens permeten parlar, interactuar, compartir amb amics que estan a l’altra punta de món, igual que la connexió que existia entre els protagonistes d’ET. Objectiu enllaçar i conservar una amistat estant a molts quilòmetres o “mons de distància”.

En 2019 es va realitzar un espot de Sky en època nadalenca on apareix el retrobament d’Elliot ja gran i amb fills, amb el seu gran amic ET. Durant l’anunci de 2 minuts de durada, ET juga amb la família d’Elliot usant internet, ulleres de realitat virtual, etc. Tecnologia que no existia en la pel·lícula original. L’objectiu de l’espot era ajudar a celebrar la màgia de Nadal i reunir als seus clients en aquesta època especial de l’any.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept

**Imatges d’aquest article cedides de la wikipedia

Esperem que aquest article amb gust nadalenc els faci gaudir de la màgia de Nadal en companyia dels vostres.

Bon Nadal a tothom!

Si t’ha agradat aquest article sobre les pel·lícules de Nadal, segur que t’interessa llegir:

Que s’espera d’una Agència de Marketing Digital actual?

L’impacte de la Covid en el marketing digital d’una empresa.

Películas Navidad - Blog MP Digital Marketing

I si les pel.lícules de Nadal fossin canals de Marketing?

Aquest any hem pogut observar que Nadal ha arribat abans a les nostres llars. Les empreses han decidit avançar les seves estratègies nadalenques de marketing per compensar la mala situació econòmica de la Pandèmia. De manera que els anuncis de joguines, perfums i torrons ja han aparegut a principi de novembre a tots els nostres televisors.

Les graelles de televisió ja han inclòs els clàssics de Nadal  i plataformes com Netflix han apostat fort pel contingut nadalenc.

Però molts d’aquests films porten un ensenyament amagat que pot aplicar-se perfectament al món de del marketing i als seus professionals.

Nosaltres hem volgut ressaltar la relació que guarda la trama de les millors pel·lícules nadalenques de la història, amb els canals freqüentment utilitzats en marketing.

SOL A CASA – CORREU POSTAL

Macaulay Culkin protagonitza Sol a Casa, la típica família americana que ho deixa tot per sortir corrents cap a un viatge de Nadal, deixant al membre més petit de la família, sol a casa. Aquest haurà de defensar la seva llar de la intrusió de dos lladres fins que tornin els seus pares.

En el nostre Nadal actual el gran oblidat és el Correu postal. Quan érem petits ens encantava rebre i repartir als nostres amics la postal nadalenca desitjant bones festes. Actualment les postals solen ser vídeos, GIF o imatges digitals amb música enviades des de WhatsApp.

Però 28 anys després de l’estrena de Sol a Casa, Google ha volgut promocionar de manera divertida Google Home recorrent a una de les icones de cinema nadalenc. En l’espot veiem un McCallister (Macaulay Culkin) crescut gaudint de la solitud de casa, però aquesta vegada tindrà l’ajuda dels serveis de Google Home per lluitar contra els lladres.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
Love Actuality - Blog MP Digital Marketing

LOVE ACTUALITY – DADES

Comèdia romàntica estrenada el 2003 que narra diverses històries encreuades d’un grup de britànics que mostren les diferents cares de l’amor en èpoques nadalenques. Els seus protagonistes estan relacionats d’una manera o altra amb narratives independents, mentre s’acosta el dia 24 de desembre.

La relació de les dades amb els anunciants és complexa igual que les relacions d’amor dels protagonistes de la pel·lícula. Hi ha directius que els encanten les dades i prenen decisions futures en funció d’una anàlisi prèvia d’aquestes dades. En canvi, hi ha empresaris que les detesten i les seves decisions es basen en la seva experiència i coneixements. De manera, que la lectura i interpretacions de les dades serà sempre una relació amor-odi.

Però què va ser de tots aquests meravellosos personatges? En 2017 es va rodar un petit homenatge a Love Actuality per al dia del Nas Vermell. Red Nose Day (rednoseday.org) és una campanya de recaptació de fons amb la missió de conscienciar per posar fi a la pobresa infantil.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept

QUE BONIC QUE ÉS VIURE – L’EMAIL MARKETING

Pel·lícula nord-americana de 1946 dirigida per Frank Capra, basada en el conte The Greatest Gift i convertida en el clàssic nadalenc per excel·lència. James Stewart interpreta George Bailey, un home que ha renunciat als seus somnis a causa de la seva responsabilitat i altruisme i el seu objectiu és suïcidar-se la nit de Nadal. Aquest fet provoca que el seu àngel de la guarda mostri a George quantes vides ha afectat la seva ajuda i com seria el món si ell mai hagués existit.

L’Email Marketing té els mateixos principis de George Bailey, és fiable i responsable, però ha de demostrar-ho. Les estratègies derivades de l’enviament de correus electrònics van més enllà de la simple recepció del missatge. Provoca la fidelització d’uns clients que confien en la marca, en els productes i serveis, i aquests valors repercuteixen en la resta de les accions de marketing.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept
ET - Blog MP Digital Marketing

ET L’EXTRATERRESTRE – XARXES SOCIALS

Pel·lícula de ciència-ficció de l’any 1982, dirigida per Steven Spielberg, que narra la història d’amistat d’un nen amb un extraterrestre a l’Amèrica dels anys 80. La pel·lícula va guanyar 4 Òscars a més del Globus d’Or a la millor pel·lícula dramàtica.

Les Xarxes Socials són el canal més apropiat per a aquesta pel·lícula, ja que comparteixen el mateix valor de l’amistat. Ens permeten parlar, interactuar, compartir amb amics que estan a l’altra punta de món, igual que la connexió que existia entre els protagonistes d’ET. Objectiu enllaçar i conservar una amistat estant a molts quilòmetres o “mons de distància”.

En 2019 es va realitzar un espot de Sky en època nadalenca on apareix el retrobament d’Elliot ja gran i amb fills, amb el seu gran amic ET. Durant l’anunci de 2 minuts de durada, ET juga amb la família d’Elliot usant internet, ulleres de realitat virtual, etc. Tecnologia que no existia en la pel·lícula original. L’objectiu de l’espot era ajudar a celebrar la màgia de Nadal i reunir als seus clients en aquesta època especial de l’any.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept

**Imatges d’aquest article cedides de la wikipedia

Esperem que aquest article amb gust nadalenc els faci gaudir de la màgia de Nadal en companyia dels vostres.

Bon Nadal a tothom!

Si t’ha agradat aquest article sobre les pel·lícules de Nadal, segur que t’interessa llegir:

Que s’espera d’una Agència de Marketing Digital actual?

L’impacte de la Covid en el marketing digital d’una empresa.

Miquel Puig