
L’impacte de la Covid en el marketing digital d’una empresa.
Perquè s’ha d’invertir en marketing digital? Perquè invertir en un servei intangible que no té rendiments immediats per meu negoci? L’impacte de la Covid ha suposat un replantejament per part dels clients a l’hora de comprar augmentant les gestions i les compres per internet.
Davant aquest canvi de tendències de les persones, les empreses hi han accelerat el seu procés de digitalització, gràcies al marketing digital i a les seves estratègies per a la consecució de clients potencials. Davant de la situació sanitària en la que ens troben, és curiós veure que petits comerços i botigues locals es plantegen vendre els seus productes de manera online.
Que fer en el moment de parada general?
Aquests moments en què tota l’economia esta parada i únicament els sectors essencials poden seguir treballant, és una oportunitat única per a la digitalització del negoci. Una digitalització que no consisteix en una millora dels nostres equips informàtics, sinó més aviat en la utilització de la tecnologia en descobrir oportunitats de negoci.
En definitiva, es tracta que els clients ens trobin fàcilment mitjançant una pàgina web optimitzada, una estratègia SEO o un bon pla de contingut en xarxes socials.
I quan aquest estat d’alarma finalitzi, les empreses que hagin aprofitat de manera positiva aquest temps, podran lluir d’una infraestructura digital capaç de captar clients per internet. També serà important informar els clients fidelitzats que no han tancat i que únicament es troben en un parèntesi economico-social.

Marketing Digital, el canal de les respostes.
En temps de confinament el Marketing digital és l’aposta més necessària ja que les oportunitats de negoci són pràcticament infinites. Els hàbits de consum ja estaven canviant abans de la pandèmia per les principals plataformes de compres per internet, com Amazon. Però ara els consumidors estan quasi obligats a canviar el seu sistema de consum i de compra i internet és el principal aliat. Aquest fet, ha suposat la creació d’un mercat nou i les marques s’han de buscar alternatives per no quedar fora d’aquest mercat.
Si el contacte i el fet d’estar a prop uns dels altres, és un fet que hem hagut d’oblidar en aquesta nova normalitat, mitjançant internet els clients poder sentir que estem allà i que poden preguntar-nos qualsevol dubte. Perquè és un moment de preguntes i el marketing digital t’ofereix els canals necessaris per a respondre-les.

Quines han estat les conseqüències que ha deixat la Covid-19 en el sector del Marketing Digital?

Augment de la demanda online.
La recomanació del govern davant l’estat d’alarma ha estat de quedar-se a casa el màxim que es pugui i evitar el contacte social amb altres persones. Això ha suposat que es dispari el consum del contingut per internet. Com dèiem abans, això ho han detectat les empreses i estat intentant posicionar-se per atendre aquesta alta demanda, mitjançant campanyes Ads, Social Media, o bé posicionament web.
En contra podem veure que la inversió en marketing digital i publicitat s’ha reduït respecte als anys anteriors, sobretot al principi de la pandèmia.
Augment de la presència digital de les empreses.
Tot i aquesta davallada de la inversió, el sector del marketing ha experimentat augments de demanda en eCommerce, app web, creació de pàgines web i estratègies digitals. Davant l’estat d’alarma moltes empreses han hagut de potenciar la seva presencia digital, per poder compensar les pèrdues provocades per la Covid-19. Un exemple seria el de la restauració, que mitjançant el sistema “TAKE AWAY” i la publicitat digital han aconseguit tenir una sortida als seus serveis, tancats completament al públic.

Les empreses han aprofitat aquesta pandèmia per a millorar digitalment els seus continguts webs, el seu posicionament, les seves estratègies, el seu posicionament SEO i tot per a preparar-se amb optimisme per afrontar nous reptes post-Covid.
Si t’ha agradat aquest article, potser t’interessa llegir:

L’impacte de la Covid en el marketing digital d’una empresa.
Perquè s’ha d’invertir en marketing digital? Perquè invertir en un servei intangible que no té rendiments immediats per meu negoci? L’impacte de la Covid ha suposat un replantejament per part dels clients a l’hora de comprar augmentant les gestions i les compres per internet.
Davant aquest canvi de tendències de les persones, les empreses hi han accelerat el seu procés de digitalització, gràcies al marketing digital i a les seves estratègies per a la consecució de clients potencials. Davant de la situació sanitària en la que ens troben, és curiós veure que petits comerços i botigues locals es plantegen vendre els seus productes de manera online.
Que fer en el moment de parada general?
Aquests moments en què tota l’economia esta parada i únicament els sectors essencials poden seguir treballant, és una oportunitat única per a la digitalització del negoci. Una digitalització que no consisteix en una millora dels nostres equips informàtics, sinó més aviat en la utilització de la tecnologia en descobrir oportunitats de negoci.
En definitiva, es tracta que els clients ens trobin fàcilment mitjançant una pàgina web optimitzada, una estratègia SEO o un bon pla de contingut en xarxes socials.
I quan aquest estat d’alarma finalitzi, les empreses que hagin aprofitat de manera positiva aquest temps, podran lluir d’una infraestructura digital capaç de captar clients per internet. També serà important informar els clients fidelitzats que no han tancat i que únicament es troben en un parèntesi economico-social.

Marketing Digital, el canal de les respostes.
En temps de confinament el Marketing digital és l’aposta més necessària ja que les oportunitats de negoci són pràcticament infinites. Els hàbits de consum ja estaven canviant abans de la pandèmia per les principals plataformes de compres per internet, com Amazon. Però ara els consumidors estan quasi obligats a canviar el seu sistema de consum i de compra i internet és el principal aliat. Aquest fet, ha suposat la creació d’un mercat nou i les marques s’han de buscar alternatives per no quedar fora d’aquest mercat.
Si el contacte i el fet d’estar a prop uns dels altres, és un fet que hem hagut d’oblidar en aquesta nova normalitat, mitjançant internet els clients poder sentir que estem allà i que poden preguntar-nos qualsevol dubte. Perquè és un moment de preguntes i el marketing digital t’ofereix els canals necessaris per a respondre-les.

Quines han estat les conseqüències que ha deixat la Covid-19 en el sector del Marketing Digital?
Augment de la demanda online.
La recomanació del govern davant l’estat d’alarma ha estat de quedar-se a casa el màxim que es pugui i evitar el contacte social amb altres persones. Això ha suposat que es dispari el consum del contingut per internet. Com dèiem abans, això ho han detectat les empreses i estat intentant posicionar-se per atendre aquesta alta demanda, mitjançant campanyes Ads, Social Media, o bé posicionament web.
En contra podem veure que la inversió en marketing digital i publicitat s’ha reduït respecte als anys anteriors, sobretot al principi de la pandèmia.
Augment de la presència digital de les empreses.
Tot i aquesta davallada de la inversió, el sector del marketing ha experimentat augments de demanda en eCommerce, app web, creació de pàgines web i estratègies digitals. Davant l’estat d’alarma moltes empreses han hagut de potenciar la seva presencia digital, per poder compensar les pèrdues provocades per la Covid-19. Un exemple seria el de la restauració, que mitjançant el sistema “TAKE AWAY” i la publicitat digital han aconseguit tenir una sortida als seus serveis, tancats completament al públic.

Les empreses han aprofitat aquesta pandèmia per a millorar digitalment els seus continguts webs, el seu posicionament, les seves estratègies, el seu posicionament SEO i tot per a preparar-se amb optimisme per afrontar nous reptes post-Covid.
Si t’ha agradat aquest article, potser t’interessa llegir:
- Com crear Campanyes de Publicidad Online Efectives - February 10, 2023
- I si les pel.lícules de Nadal fossin canals de Marketing? - December 15, 2020
- Impacte Covid en el marketing digital d’una empresa - November 12, 2020