
La Comunicació Digital.
Amb l’arribada d’internet la comunicació ha evolucionat superant barreres infranquejables fins aleshores. S’ha pogut superar la distància física i ara amb la comunicació digital, tenim informació a temps real, completament interactiva, massiva i a més barata simplement amb la condició de disposar d’un ordinador connectat a la xarxa.
Aixó ha provocat una gran transformació en la demanda dels consumidors. S’ha passat del Principi de Pareto, que afirma que el 80% de les vendes les proporciona el 20% dels productes, al Principi d’Anderson, que planteja que els clients online no concentren les compres en referències, sinó que les vendes es distribueixen en tot el catàleg. Són les denominades Long Tail.
? Però quines són les principals diferències d’internet en comparació amb els altres mitjans?
1.- Interactiu. Permet la comunicació a temps real de manera massiva i barata.
2.- Transaccions econòmiques. Permet transaccions econòmiques des del mateix mitjà, gràcies a una interactivitat prèvia.
3.- Personalització dels missatges de manera totalment automàtica.
4.- Mesurament. Permet mesurar-los resultats amb gran exactitud, per a conèixer la segmentació de la teva target, el resultat de les teves campanyes publicitàries, les entrades del teu web, ….
5.- Creativitats. Les creativitats i les campanyes tenen un cost molt de menor de producció.
6.- Capacitat de reacció. En poder mesurar tots els resultats amb gran facilitat permet reaccionar a temps per a optimitzar una campanya, prendre mesures i decisions de futur de manera molt més eficient.

? Existeixen diferents eines en comunicació digital com:

Vídeo, podcast i documents de text.
El vídeo és un dels elements que millor acceptació té davant de l’usuari i un dels quals millor converteix. És una eina visual que amb una bona edició i una bona música provoca una arribada molt més intensa del missatge.
D’altra banda, els Podcasts són explicacions de diferents temes en format similar al de la ràdio. Actualment està arribant la moda de Podcast visuals, similar a veure un programa radio en directe. L’avantatge d’aquesta eina és que ho pots escoltar en qualsevol lloc sense necessitat que t’interrompi fer una altra tasca.

Web Sites.
La majoria de les empreses disposen d’una pàgina web on exposen els seus serveis o productes de manera atractiva i suggeridora perquè els usuaris es puguin convertir finalment en clients. L’objectiu de les campanyes publicitàries online és aconseguir trànsit a la web de l’empresa i així crear valor de marca en la ment dels usuaris.
La part més important d’una web és la HOME, la seva pàgina d’inici, de benvinguda, de marca. Si aquesta pàgina no atrau l’usuari difícilment les pàgines posteriors podran realitzar una òptima comunicació digital. La pàgina de Contacte és la finestra per interactuar amb el client i es considera imprescindible. Les pàgines de Avís Legal, Política de Cookies i la Política de Privacitat també són de vital importància per a complir legalment amb la llei.

Xarxes Socials.
Una de les eines més importants tant per a les empreses com per als usuaris particulars. Per a aquests últims les xarxes socials és una forma de comunicació online molt efectiva on interactuen, aprenen i es diverteixen. El millor de tot és que tota la informació que contenen la creen els mateixos usuaris i això provoca que aquesta informació viatgi molt ràpid i el missatge arribi realment lluny.
Per a les empreses és una font on trobar futurs clients potencials i on llançar el seu missatge comunicatiu mitjançant campanyes publicitàries de pagament o bé mitjançant contingut d’interès per al seu target. L’anàlisi de les accions dutes a terme per les empreses els porten a la presa de decisions per a futures inversions.

Cercadors.
Actualment els cercadors són els reis del màrqueting online. La meitat de la inversió publicitària en internet es dedica als cercadors. Existeixen diversos cercadors però els més coneguts són Google, Bing, Yahoo, Baidu, Ask, Yandex, … A Espanya, Google és el cercador principal i compta amb un 86% de penetració.
L’objectiu de la majoria de les empreses és col·locar-se en la primera pàgina de cerques de Google (parlant d’Espanya). Per a això hi ha diferents termes que s’han de conèixer com el SEO (posicionament orgànic, és a dir gratuït a Google) i el SEM (posicionament de pagament, en forma d’anunci de text o gràfic entre els més coneguts).

Afiliació.
Es tracta de reproduir el vell concepte del “comissionista” però en el món digital. És un sistema de compartir ingressos i gestionar màrqueting de resultats. Les empreses anunciants posen a disposició de petites pàgines webs, anomenades suports, campanyes publicitàries per a la promoció dels seus productes.
Podem parlar de tres figures; dels Usuaris (els que volen obtenir trànsit per als seus webs per complir els seus objectius d’empresa), els Suports (atrauen als usuaris pels seus continguts i volen beneficis via publicitat) i finalment l‘Anunciant (que només paguen pels resultats que obtenen sigui clic, lead o venda).

Permisió marketing.
És l’ús d’enviar per email comunicacions comercials, anuncis, als usuaris. És un mitjà a cost zero i això provoca un gran ús i de vegades un gran abús. Per a enviament d’aquests missatges publicitaris s’ha de tenir el consentiment de la persona receptora del missatge i aquesta ha de tenir el dret d’anul·lar aquest consentiment en el moment que necessiti.
L’eina que utilitzen les empreses en aquest mitjà són les newsletters, on donen a conèixer nous productes, notícies corporatives, sortejos i esdeveniments propers. La clau d’aquests missatges és la personalització de el mateix i l’objectiu final la fidelització de client.

Publicitat Display.
És l’ús d’enviar per email comunicacions comercials, anuncis, Constitueix un format publicitari en línia en forma d’anunci, conegut com banner i està format per text, imatges, àudio, i de vegades vídeo. Es mostra a la pàgina de destinació i la seva ubicació la podem trobar a la part superior o lateral.
Google Adwords l’eina de Google per realitzar anuncis de pagament en el cercador, utilitza la pantalla com una de les millors estratègies per aconseguir clients. Per a les empreses invertir en campanya Display resulta més econòmica, ja que no es paga per impressió sinó que es paga per clic, de manera que mentre no es faci clic a l’anunci, l’empresa no paga.
Si t’ha agradat aquest article, potser t’interessi llegir:

La Comunicació Digital.
Amb l’arribada d’internet la comunicació ha evolucionat superant barreres infranquejables fins aleshores. S’ha pogut superar la distància física i ara amb la comunicació digital, tenim informació a temps real, completament interactiva, massiva i a més barata simplement amb la condició de disposar d’un ordinador connectat a la xarxa.
Aixó ha provocat una gran transformació en la demanda dels consumidors. S’ha passat del Principi de Pareto, que afirma que el 80% de les vendes les proporciona el 20% dels productes, al Principi d’Anderson, que planteja que els clients online no concentren les compres en referències, sinó que les vendes es distribueixen en tot el catàleg. Són les denominades Long Tail.
Però quines són les principals diferències d’internet en comparació amb els altres mitjans?
1.- Interactiu. Permet la comunicació a temps real de manera massiva i barata.
2.- Transaccions econòmiques. Permet transaccions econòmiques des del mateix mitjà, gràcies a una interactivitat prèvia.
3.- Personalització dels missatges de manera totalment automàtica.
4.- Mesurament. Permet mesurar-los resultats amb gran exactitud, per a conèixer la segmentació de la teva target, el resultat de les teves campanyes publicitàries, les entrades del teu web, ….
5.- Creativitats. Les creativitats i les campanyes tenen un cost molt de menor de producció.
6.- Capacitat de reacció. En poder mesurar tots els resultats amb gran facilitat permet reaccionar a temps per a optimitzar una campanya, prendre mesures i decisions de futur de manera molt més eficient.

Existeixen diferents eines en comunicació digital com:

Vídeo, podcast i documents de text.
El vídeo és un dels elements que millor acceptació té davant de l’usuari i un dels quals millor converteix. És una eina visual que amb una bona edició i una bona música provoca una arribada molt més intensa del missatge.
D’altra banda, els Podcasts són explicacions de diferents temes en format similar al de la ràdio. Actualment està arribant la moda de Podcast visuals, similar a veure un programa radio en directe. L’avantatge d’aquesta eina és que ho pots escoltar en qualsevol lloc sense necessitat que t’interrompi fer una altra tasca.

Web Sites.
La majoria de les empreses disposen d’una pàgina web on exposen els seus serveis o productes de manera atractiva i suggeridora perquè els usuaris es puguin convertir finalment en clients. L’objectiu de les campanyes publicitàries online és aconseguir trànsit a la web de l’empresa i així crear valor de marca en la ment dels usuaris.
La part més important d’una web és la HOME, la seva pàgina d’inici, de benvinguda, de marca. Si aquesta pàgina no atrau l’usuari difícilment les pàgines posteriors podran realitzar una òptima comunicació digital. La pàgina de Contacte és la finestra per interactuar amb el client i es considera imprescindible. Les pàgines de Avís Legal, Política de Cookies i la Política de Privacitat també són de vital importància per a complir legalment amb la llei.

Xarxes Socials.
Una de les eines més importants tant per a les empreses com per als usuaris particulars. Per a aquests últims les xarxes socials és una forma de comunicació online molt efectiva on interactuen, aprenen i es diverteixen. El millor de tot és que tota la informació que contenen la creen els mateixos usuaris i això provoca que aquesta informació viatgi molt ràpid i el missatge arribi realment lluny.
Per a les empreses és una font on trobar futurs clients potencials i on llançar el seu missatge comunicatiu mitjançant campanyes publicitàries de pagament o bé mitjançant contingut d’interès per al seu target. L’anàlisi de les accions dutes a terme per les empreses els porten a la presa de decisions per a futures inversions.

Cercadors.
Actualment els cercadors són els reis del màrqueting online. La meitat de la inversió publicitària en internet es dedica als cercadors. Existeixen diversos cercadors però els més coneguts són Google, Bing, Yahoo, Baidu, Ask, Yandex, … A Espanya, Google és el cercador principal i compta amb un 86% de penetració.
L’objectiu de la majoria de les empreses és col·locar-se en la primera pàgina de cerques de Google (parlant d’Espanya). Per a això hi ha diferents termes que s’han de conèixer com el SEO (posicionament orgànic, és a dir gratuït a Google) i el SEM (posicionament de pagament, en forma d’anunci de text o gràfic entre els més coneguts).

Afiliació.
Es tracta de reproduir el vell concepte del “comissionista” però en el món digital. És un sistema de compartir ingressos i gestionar màrqueting de resultats. Les empreses anunciants posen a disposició de petites pàgines webs, anomenades suports, campanyes publicitàries per a la promoció dels seus productes.
Podem parlar de tres figures; dels Usuaris (els que volen obtenir trànsit per als seus webs per complir els seus objectius d’empresa), els Suports (atrauen als usuaris pels seus continguts i volen beneficis via publicitat) i finalment l‘Anunciant (que només paguen pels resultats que obtenen sigui clic, lead o venda).

Permisió marketing.
És l’ús d’enviar per email comunicacions comercials, anuncis, als usuaris. És un mitjà a cost zero i això provoca un gran ús i de vegades un gran abús. Per a enviament d’aquests missatges publicitaris s’ha de tenir el consentiment de la persona receptora del missatge i aquesta ha de tenir el dret d’anul·lar aquest consentiment en el moment que necessiti.
L’eina que utilitzen les empreses en aquest mitjà són les newsletters, on donen a conèixer nous productes, notícies corporatives, sortejos i esdeveniments propers. La clau d’aquests missatges és la personalització de el mateix i l’objectiu final la fidelització de client.

Publicitat Display.
És l’ús d’enviar per email comunicacions comercials, anuncis, Constitueix un format publicitari en línia en forma d’anunci, conegut com banner i està format per text, imatges, àudio, i de vegades vídeo. Es mostra a la pàgina de destinació i la seva ubicació la podem trobar a la part superior o lateral.
Google Adwords l’eina de Google per realitzar anuncis de pagament en el cercador, utilitza la pantalla com una de les millors estratègies per aconseguir clients. Per a les empreses invertir en campanya Display resulta més econòmica, ja que no es paga per impressió sinó que es paga per clic, de manera que mentre no es faci clic a l’anunci, l’empresa no paga.
Si t’ha agradat aquest article, potser t’interessi llegir:

La Comunicació Digital
Amb l’arribada d’internet la comunicació ha evolucionat superant barreres infranquejables fins aleshores. S’ha pogut superar la distància física i ara amb la comunicació digital, tenim informació a temps real, completament interactiva, massiva i a més barata simplement amb la condició de disposar d’un ordinador connectat a la xarxa.
Aixó ha provocat una gran transformació en la demanda dels consumidors. S’ha passat del Principi de Pareto, que afirma que el 80% de les vendes les proporciona el 20% dels productes, al Principi d’Anderson, que planteja que els clients online no concentren les compres en referències, sinó que les vendes es distribueixen en tot el catàleg. Són les denominades Long Tail.
Però quines són les principals diferències d’internet en comparació amb els altres mitjans?
1.- Interactiu. Permet la comunicació a temps real de manera massiva i barata.
2.- Transaccions econòmiques. Permet transaccions econòmiques des del mateix mitjà, gràcies a una interactivitat prèvia.
3.- Personalització dels missatges de manera totalment automàtica.
4.- Mesurament. Permet mesurar-los resultats amb gran exactitud, per a conèixer la segmentació de la teva target, el resultat de les teves campanyes publicitàries, les entrades del teu web, ….
5.- Creativitats. Les creativitats i les campanyes tenen un cost molt de menor de producció.
6.- Capacitat de reacció. En poder mesurar tots els resultats amb gran facilitat permet reaccionar a temps per a optimitzar una campanya, prendre mesures i decisions de futur de manera molt més eficient.

Existeixen diferents eines en comunicació digital com:

Vídeo, podcast i documents de text.
El vídeo és un dels elements que millor acceptació té davant de l’usuari i un dels quals millor converteix. És una eina visual que amb una bona edició i una bona música provoca una arribada molt més intensa del missatge.
D’altra banda, els Podcasts són explicacions de diferents temes en format similar al de la ràdio. Actualment està arribant la moda de Podcast visuals, similar a veure un programa radio en directe. L’avantatge d’aquesta eina és que ho pots escoltar en qualsevol lloc sense necessitat que t’interrompi fer una altra tasca.

Web Sites.
La majoria de les empreses disposen d’una pàgina web on exposen els seus serveis o productes de manera atractiva i suggeridora perquè els usuaris es puguin convertir finalment en clients. L’objectiu de les campanyes publicitàries online és aconseguir trànsit a la web de l’empresa i així crear valor de marca en la ment dels usuaris.
La part més important d’una web és la HOME, la seva pàgina d’inici, de benvinguda, de marca. Si aquesta pàgina no atrau l’usuari difícilment les pàgines posteriors podran realitzar una òptima comunicació digital. La pàgina de Contacte és la finestra per interactuar amb el client i es considera imprescindible. Les pàgines de Avís Legal, Política de Cookies i la Política de Privacitat també són de vital importància per a complir legalment amb la llei.

Xarxes Socials.
Una de les eines més importants tant per a les empreses com per als usuaris particulars. Per a aquests últims les xarxes socials és una forma de comunicació online molt efectiva on interactuen, aprenen i es diverteixen. El millor de tot és que tota la informació que contenen la creen els mateixos usuaris i això provoca que aquesta informació viatgi molt ràpid i el missatge arribi realment lluny.
Per a les empreses és una font on trobar futurs clients potencials i on llançar el seu missatge comunicatiu mitjançant campanyes publicitàries de pagament o bé mitjançant contingut d’interès per al seu target. L’anàlisi de les accions dutes a terme per les empreses els porten a la presa de decisions per a futures inversions.

Cercadors.
Actualment els cercadors són els reis del màrqueting online. La meitat de la inversió publicitària en internet es dedica als cercadors. Existeixen diversos cercadors però els més coneguts són Google, Bing, Yahoo, Baidu, Ask, Yandex, … A Espanya, Google és el cercador principal i compta amb un 86% de penetració.
L’objectiu de la majoria de les empreses és col·locar-se en la primera pàgina de cerques de Google (parlant d’Espanya). Per a això hi ha diferents termes que s’han de conèixer com el SEO (posicionament orgànic, és a dir gratuït a Google) i el SEM (posicionament de pagament, en forma d’anunci de text o gràfic entre els més coneguts).

Afiliació.
Es tracta de reproduir el vell concepte del “comissionista” però en el món digital. És un sistema de compartir ingressos i gestionar màrqueting de resultats. Les empreses anunciants posen a disposició de petites pàgines webs, anomenades suports, campanyes publicitàries per a la promoció dels seus productes.
Podem parlar de tres figures; dels Usuaris (els que volen obtenir trànsit per als seus webs per complir els seus objectius d’empresa), els Suports (atrauen als usuaris pels seus continguts i volen beneficis via publicitat) i finalment l‘Anunciant (que només paguen pels resultats que obtenen sigui clic, lead o venda).

Permisió marketing.
És l’ús d’enviar per email comunicacions comercials, anuncis, als usuaris. És un mitjà a cost zero i això provoca un gran ús i de vegades un gran abús. Per a enviament d’aquests missatges publicitaris s’ha de tenir el consentiment de la persona receptora del missatge i aquesta ha de tenir el dret d’anul·lar aquest consentiment en el moment que necessiti.
L’eina que utilitzen les empreses en aquest mitjà són les newsletters, on donen a conèixer nous productes, notícies corporatives, sortejos i esdeveniments propers. La clau d’aquests missatges és la personalització de el mateix i l’objectiu final la fidelització de client.

Publicitat Display.
És l’ús d’enviar per email comunicacions comercials, anuncis, Constitueix un format publicitari en línia en forma d’anunci, conegut com banner i està format per text, imatges, àudio, i de vegades vídeo. Es mostra a la pàgina de destinació i la seva ubicació la podem trobar a la part superior o lateral.
Google Adwords l’eina de Google per realitzar anuncis de pagament en el cercador, utilitza la pantalla com una de les millors estratègies per aconseguir clients. Per a les empreses invertir en campanya Display resulta més econòmica, ja que no es paga per impressió sinó que es paga per clic, de manera que mentre no es faci clic a l’anunci, l’empresa no paga.
Si t’ha agradat aquest article, potser t’interessi llegir:
- Com crear Campanyes de Publicidad Online Efectives - February 10, 2023
- I si les pel.lícules de Nadal fossin canals de Marketing? - December 15, 2020
- Impacte Covid en el marketing digital d’una empresa - November 12, 2020