Imatge principal blog Google Adwords vs Facebook Ads

 Google Adwords o Facebook Ads

Fa sis setmanes que estem en estat d’alarma a Espanya a causa de la Covid-19, i si una cosa hem après durant aquest temps és que la gent no està al carrer, sinó que està online. El consum per internet s’ha disparat des de l’arribada del coronavirus i un dels pocs sectors que està guanyant beneficis és el sector de l’e-commerce. Quines opcions tenen les empreses en aquesta situació sense precedents? Primer de tot les empreses han d’aportar el missatge de tranquil·litat als seus clients fer-los saber que estàn al seu costat, com han fet sempre. I aquest missatge ha de ser a través d’internet, que és on es troba la gent actualment. Un eina òptima per aquesta tasca és l’ email marketing.

Les marques han d’invertir en promoció i publicitat per preparar el terreny per una finalització de la situació actual. Potser en menor quantitat que abans del coronavirus però seria un error eliminar totalment la partida d’inversió en promoció de marca.

Imatge principal blog Google Adwords vs Facebook Ads

 Google Adwords o Facebook Ads

Fa sis setmanes que estem en estat d’alarma a Espanya a causa de la Covid-19, i si una cosa hem après durant aquest temps és que la gent no està al carrer, sinó que està online. El consum per internet s’ha disparat des de l’arribada del coronavirus i un dels pocs sectors que està guanyant beneficis és el sector de l’e-commerce.

Quines opcions tenen les empreses en aquesta situació sense precedents?
Primer de tot les empreses han d’aportar el missatge de tranquil·litat als seus clients fer-los saber que estàn al seu costat, com han fet sempre. I aquest missatge ha de ser a través d’internet, que és on es troba la gent actualment. Un eina òptima per aquesta tasca és l’ email marketing.

Les marques han d’invertir en promoció i publicitat per preparar el terreny per una finalització de la situació actual. Potser en menor quantitat que abans del coronavirus però seria un error eliminar totalment la partida d’inversió en promoció de marca.

Imatge principal blog Google Adwords vs Facebook Ads

 Google Adwords o Facebook Ads

Fa sis setmanes que estem en estat d’alarma a Espanya a causa de la Covid-19, i si una cosa hem après durant aquest temps és que la gent no està al carrer, sinó que està online. El consum per internet s’ha disparat des de l’arribada del coronavirus i un dels pocs sectors que està guanyant beneficis és el sector de l’e-commerce.

Quines opcions tenen les empreses en aquesta situació sense precedents?
Primer de tot les empreses han d’aportar el missatge de tranquil·litat als seus clients fer-los saber que estàn al seu costat, com han fet sempre. I aquest missatge ha de ser a través d’internet, que és on es troba la gent actualment. Un eina òptima per aquesta tasca és l’ email marketing.

Les marques han d’invertir en promoció i publicitat per preparar el terreny per una finalització de la situació actual. Potser en menor quantitat que abans del coronavirus però seria un error eliminar totalment la partida d’inversió en promoció de marca.

Però cap a on destino aquesta inversió cap a Facebook Ads o bé cap a Google Adwords?

Durant molt de temps el rei de la publicitat online va ser Google Adwords, a l’hora de donar a conèixer un negoci en el cercador principal d’internet. Però amb l’aparició de Facebook Ads moltes marques van començar a tenir dubtes sobre quina era la que més els hi convenia per promocionar-se, i algunes empreses van fer el canvi a Facebook Ads.

És més convenient  publicitar el teu negoci amb una inversió destinada als cercadors o millor publicitat a les xarxes socials?

Tot depèn dels objectius que tingui la marca en la seva estratègia de marketing digital, però la conclusió final serà  buscar l’equilibri entre les dues propostes.

Les empreses poden oferir diversos tipus de productes o serveis, els quals poden ser productes que ja tenen una certa demanda dins el mercat, com seria un mòbil concret, una peça de roba… Són productes que el públic està buscant, demandant i que coneix perfectament. 

Per altra banda, podem trobar amb un tipus de productes innovadors, que els consumidors han de descobrir i no existeix una necessitat ni una demanda creada prèviament. 

Però cap a on destino la inversió a Facebook Ads o Google Adwords?

Durant molt de temps el rei de la publicitat online va ser Google Adwords, a l’hora de donar a conèixer un negoci en el cercador principal d’internet. Però amb l’aparició de Facebook Ads moltes marques van començar a tenir dubtes sobre quina era la que més els hi convenia per promocionar-se, i algunes empreses van fer el canvi a Facebook Ads.

És més convenient  publicitar el teu negoci amb una inversió destinada als cercadors o millor publicitat a les xarxes socials?

Tot depèn dels objectius que tingui la marca en la seva estratègia de marketing digital, però la conclusió final serà  buscar l’equilibri entre les dues propostes.

Les empreses poden oferir diversos tipus de productes o serveis, els quals poden ser productes que ja tenen una certa demanda dins el mercat, com seria un mòbil concret, una peça de roba… Són productes que el públic està buscant, demandant i que coneix perfectament. 

Per altra banda, podem trobar amb un tipus de productes innovadors, que els consumidors han de descobrir i no existeix una necessitat ni una demanda creada prèviament. 

Però cap a on destino la inversió a Facebook Ads o Google Adwords?

Durant molt de temps el rei de la publicitat online va ser Google Adwords, a l’hora de donar a conèixer un negoci en el cercador principal d’internet. Però amb l’aparició de Facebook Ads moltes marques van començar a tenir dubtes sobre quina era la que més els hi convenia per promocionar-se, i algunes empreses van fer el canvi a Facebook Ads.

És més convenient  publicitar el teu negoci amb una inversió destinada als cercadors o millor publicitat a les xarxes socials?

Tot depèn dels objectius que tingui la marca en la seva estratègia de marketing digital, però la conclusió final serà  buscar l’equilibri entre les dues propostes.

Les empreses poden oferir diversos tipus de productes o serveis, els quals poden ser productes que ja tenen una certa demanda dins el mercat, com seria un mòbil concret, una peça de roba… Són productes que el públic està buscant, demandant i que coneix perfectament. 

Per altra banda, podem trobar amb un tipus de productes innovadors, que els consumidors han de descobrir i no existeix una necessitat ni una demanda creada prèviament. 

 blog Google Adwords vs Facebook Ads, Adwords.

En el primer cas de productes amb demanda, la publicitat i la promoció dels mateixos seria més aconsellable a Google Adwords. Aquests productes que els consumidors està cercant a internet en el moment de la compra, Google Adwords permet que apareguin en el moment exacte que el consumidor els busca a la xarxa. Això proporciona un avantatge competitiu respecte la competència que no ha invertit a Adwords, ja que l’anunci apareix en el moment just l’usuari busca aquest tipus de producte.

Si en canvi el nostre producte és del segon grup, un producte sense demanda prèvia i innovador, la gent no fa servir el cercador per buscar-lo perquè no el coneix. Es necessita fer una campanya de branding per donar a conèixer el nou producte, la nostra marca i posicionar-la a la ment dels consumidors i futurs clients. Facebook Ads és l’opció més econòmica i efectiva per a realitzar aquesta tasca. Es tracta de la xarxa social més extensa de totes, amb més de dos milions d’usuaris, amb un sistema d’anuncis molt complet que no para de créixer. Permet realitzar una segmentació del nostre públic molt acurada, tenir el compte els interessos d’aquest públic i a més el cost és més reduït que altres opcions publicitaries.

 blog Google Adwords vs Facebook Ads
 blog Google Adwords vs Facebook Ads, Adwords.

En el primer cas de productes amb demanda, la publicitat i la promoció dels mateixos seria més aconsellable a Google Adwords. Aquests productes que els consumidors està cercant a internet en el moment de la compra, Google Adwords permet que apareguin en el moment exacte que el consumidor els busca a la xarxa. Això proporciona un avantatge competitiu respecte la competència que no ha invertit a Adwords, ja que l’anunci apareix en el moment just l’usuari busca aquest tipus de producte.

Si en canvi el nostre producte és del segon grup, un producte sense demanda prèvia i innovador, la gent no fa servir el cercador per buscar-lo perquè no el coneix. Es necessita fer una campanya de branding per donar a conèixer el nou producte, la nostra marca i posicionar-la a la ment dels consumidors i futurs clients. Facebook Ads és l’opció més econòmica i efectiva per a realitzar aquesta tasca. Es tracta de la xarxa social més extensa de totes, amb més de dos milions d’usuaris, amb un sistema d’anuncis molt complet que no para de créixer. Permet realitzar una segmentació del nostre públic molt acurada, tenir el compte els interessos d’aquest públic i a més el cost és més reduït que altres opcions publicitaries.

 blog Google Adwords vs Facebook Ads
 blog Google Adwords vs Facebook Ads, Adwords.

En el primer cas de productes amb demanda, la publicitat i la promoció dels mateixos seria més aconsellable a Google Adwords. Aquests productes que els consumidors està cercant a internet en el moment de la compra, Google Adwords permet que apareguin en el moment exacte que el consumidor els busca a la xarxa. Això proporciona un avantatge competitiu respecte la competència que no ha invertit a Adwords, ja que l’anunci apareix en el moment just l’usuari busca aquest tipus de producte.

Si en canvi el nostre producte és del segon grup, un producte sense demanda prèvia i innovador, la gent no fa servir el cercador per buscar-lo perquè no el coneix. Es necessita fer una campanya de branding per donar a conèixer el nou producte, la nostra marca i posicionar-la a la ment dels consumidors i futurs clients. Facebook Ads és l’opció més econòmica i efectiva per a realitzar aquesta tasca. Es tracta de la xarxa social més extensa de totes, amb més de dos milions d’usuaris, amb un sistema d’anuncis molt complet que no para de créixer. Permet realitzar una segmentació del nostre públic molt acurada, tenir el compte els interessos d’aquest públic i a més el cost és més reduït que altres opcions publicitaries.

 blog Google Adwords vs Facebook Ads

Això no vol dir que Google Adwords i Facebook Ads no es puguin combinar. Es pot realitzar una campanya de branding per donar visibilitat a un nou producte i posteriorment quan el producte és conegut i té una certa demanda dins el mercat, llavors realitzar una campanya a Google Adwords.

Adwords també pot ajudar-nos a guanyar visites quan els usuaris realitzin cerques de la nostra marca gràcies a la campanya de Facebook Ads i altres estratègies de marketing i publicitat.

Això no vol dir que Google Adwords i Facebook Ads no es puguin combinar. Es pot realitzar una campanya de branding per donar visibilitat a un nou producte i posteriorment quan el producte és conegut i té una certa demanda dins el mercat, llavors realitzar una campanya a Google Adwords.

Adwords també pot ajudar-nos a guanyar visites quan els usuaris realitzin cerques de la nostra marca gràcies a la campanya de Facebook Ads i altres estratègies de marketing i publicitat.

Això no vol dir que Google Adwords i Facebook Ads no es puguin combinar. Es pot realitzar una campanya de branding per donar visibilitat a un nou producte i posteriorment quan el producte és conegut i té una certa demanda dins el mercat, llavors realitzar una campanya a Google Adwords.

Adwords també pot ajudar-nos a guanyar visites quan els usuaris realitzin cerques de la nostra marca gràcies a la campanya de Facebook Ads i altres estratègies de marketing i publicitat.

 blog Google Adwords vs Facebook Ads - Analítica.

Però la millor opció és provar i sobretot analitzar les mètriques de cada campanya per decantar la inversió de publicitat cap a una banda o altra. La veritat és que en el món del marketing digital no hi ha una regla exacta i l’experiència i l’anàlisi són el millor consell. Una eina imprescindible per a poder analitzar les teves campanyes i prendre decisions en funció dels resultats obtinguts és la coneguda Google Analítics.

Des de MP Digital Marketing us proposem el Pla d’Entrenament de Suplements Digitals dirigit a optimitzar el SEM  (Search Engine Marketing) de la teva empresa.

T’oferim estratègies plantejades per operar dins el canal de publicitat de Facebook, Twitter, Instagram i dins l’entorn de Google amb la seva publicitat Adwords.

Un sobreentrenament digital per aconseguir arribar als nostres objectius d’una manera molt més directa i ràpida.

 blog Google Adwords vs Facebook Ads - Analítica.
 blog Google Adwords vs Facebook Ads - Analítica.

Però la millor opció és provar i sobretot analitzar les mètriques de cada campanya per decantar la inversió de publicitat cap a una banda o altra. La veritat és que en el món del marketing digital no hi ha una regla exacta i l’experiència i l’anàlisi són el millor consell. Una eina imprescindible per a poder analitzar les teves campanyes i prendre decisions en funció dels resultats obtinguts és la coneguda Google Analítics.

Des de MP Digital Marketing us proposem el Pla d’Entrenament de Suplements Digitals dirigit a optimitzar el SEM  (Search Engine Marketing) de la teva empresa.

T’oferim estratègies plantejades per operar dins el canal de publicitat de Facebook, Twitter, Instagram i dins l’entorn de Google amb la seva publicitat Adwords.

Un sobreentrenament digital per aconseguir arribar als nostres objectius d’una manera molt més directa i ràpida.

 blog Google Adwords vs Facebook Ads - Analítica.
 blog Google Adwords vs Facebook Ads - Analítica.

Però la millor opció és provar i sobretot analitzar les mètriques de cada campanya per decantar la inversió de publicitat cap a una banda o altra. La veritat és que en el món del marketing digital no hi ha una regla exacta i l’experiència i l’anàlisi són el millor consell. Una eina imprescindible per a poder analitzar les teves campanyes i prendre decisions en funció dels resultats obtinguts és la coneguda Google Analítics.

Des de MP Digital Marketing us proposem el Pla d’Entrenament de Suplements Digitals dirigit a optimitzar el SEM  (Search Engine Marketing) de la teva empresa.

T’oferim estratègies plantejades per operar dins el canal de publicitat de Facebook, Twitter, Instagram i dins l’entorn de Google amb la seva publicitat Adwords.

Un sobreentrenament digital per aconseguir arribar als nostres objectius d’una manera molt més directa i ràpida.

 blog Google Adwords vs Facebook Ads - Analítica.
Miquel Puig