Com crear i executar campanyes de publicidad online efectives

La publicitat és una eina molt poderosa per arribar a un públic més ampli i augmentar les vendes del teu negoci. No obstant això, crear i executar campanyes de publicitat online efectives, pot ser tot un repte.
Fer una gran campanya de publicitat és qüestió de creativitat… però també, i sobretot, de metodologia i control en totes les accions a realitzar.
Dins la publicitat i el marketing digital habitualment es treballa en terminis curts de temps i amb objectius exigents, i això obliga als professionals d’aquest sector a tenir-ho tot sota control. Quan afrontem el repte de dissenyar una campanya, tant si el client és nou o habitual és imprescindible comptar amb un pla pas a pas que ens guiï pel camí fins a l’èxit. Aquí et presentem alguns consells per ajudar-te a crear i executar campanyes de publicitat online exitoses.
No et perdis aquest article!
Defineix el teu públic objectiu
Abans de crear qualsevol campanya, és important saber a qui vols dirigir-te. Fes una anàlisi del teu públic objectiu i defineix les seves característiques demogràfiques, interessos i comportaments. És imprescindible que aconsegueixis trobar la teva Buyer Persona. Aquesta serà la que estarà interessada en els teus productes o serveis perquè li solucionen un problema que saps que ha de resoldre.
“La millor publicitat és la que fan els clients satisfets” – Philip Kotler

Escull el canal adequat
Dels molts canals de publicitat online de pagament que hi ha, com ara Google AdWords, Facebook Ads, Instagram Ads, etc… escull el que creguis que millor arribarà al teu públic objectiu. La segmentació dins aquesta estratègia és fonamental per assolir el teu objectiu de vendes. També serà primordial perquè cada euro invertit en la campanya de publicitat online no sigui malbaratat en un públic que no li interessen els teus productes o serveis.
“Per a un negoci no anunciar-se a internet, és com picar l’ullet a una noia en la foscor. Saps què ho estàs fent però ningú més ho sap” – Stuartt H. Britt

Crea un anunci impactant
El secret d’un anunci atractiu és que el missatge ha de ser atractiu i captar l’atenció del teu públic objectiu. Descobreix quina necessitat té el teu públic objectiu i crea un anunci que li solucioni aquesta necessitat. Utilitza imatges de qualitat, un missatge clar i una bona crida a l’acció efectiva.
“Per a un negoci no anunciar-se a internet, és com picar l’ullet a una noia en la foscor. Saps què ho estàs fent però ningú més ho sap” – Andy Crestodina

Fes una segmentació adequada
La segmentació és molt important per arribar al teu públic objectiu de manera efectiva. Analitza factors externs com mercat, la competència, l’entorn, però també analitza factors interns, com el teu producte i/o els teus serveis. Segmenta la teva campanya de publicitat online per edat, gènere, ubicació, fins i tot per interessos. Aquests passos et donaran la seguretat que el teu impacte anirà al públic objectiu adient.
“Moltes vegades la gent no sap el que vol fins que els hi ensenyes” – Steve Jobs

Fes un seguiment i avalua els resultats
Després de posar en marxa la teva campanya, és important fer un seguiment dels resultats per avaluar si està funcionant o no. Si és necessari, fes ajustos per optimitzar el rendiment de la teva campanya. Els informes de final de campanya t’ajudaran a la presa de decisions per a futures campanyes de publicitat online totalment efectives.
“El marketing sense dades és com conduir amb els ulls tancats” – Dan Zarrella

En resum, la creació i executació de campanyes de publicitat online efectives requereix una planificació cuidadosa, una comprensió del teu públic objectiu i una avaluació constant dels resultats. Seguint aquests consells, estaràs en camí cap a una presència en línia més forta i un augment en les teves vendes.
MP Digital Marketing és la solució que estàs buscant per a digitalitzar el teu negoci.
Contacta’ns sense compromís i deixa de ser invisible per als teus clients.
Estaríem encantats de donar-te suport en la teva optimització digital
- Com crear Campanyes de Publicidad Online Efectives - February 10, 2023
- I si les pel.lícules de Nadal fossin canals de Marketing? - December 15, 2020
- Impacte Covid en el marketing digital d’una empresa - November 12, 2020