Què és el Marketing Digital?
El marketing digital, o també anomenat marketing online es defineix com totes les estratègies i accions publicitaries o comercials que es realitzen dins l’entorn d’internet. Els seus inicis daten dels anys 90, i va ser una transformació del marketing convencional, el marketing offline, que va evolucionar gràcies a la tecnologia digital.
Anteriorment als anys 90, el marketing offline es basava en els quatre pilars, que va marcar el pare del marketing Philip Kotler, Promoció, Preu, Producte i Distribució. La promoció, anterior a la transformació digital, es tractava de la publicitat impresa que servia com a reclam per atraure nous clients.
La podies trobar en forma de fulletons, en anuncis dins les revistes o diaris, en targetes de visita o fins hi tot en flyers.
Actualment gràcies a la tecnologia digital la promoció agafa com a principal vehicle la xarxa d’internet per tal de publicitar els seus productes donar a conèixer els seus serveis i aconseguir una gran diferenciació respecte als seus possibles competidors.
Què es necessita per utilitzar el marketing digital?
Per a poder utilitzar el marketing actual és necessari una web, un blog corporatiu i diferents perfils a les xarxes socials que s’adaptin al negoci. Ara podem tenir tota la nostra informació d’empresa en un núvol el qual podrem accedir-hi des de qualsevol lloc del món, únicament amb un ordinador i una connexió a internet.
Quines són les eines del marketing digital?
El marketing digital disposa d’una gran diversitat d’eines de tota mena les quals permeten realitzar des de les accions més petites i simples a quasi cost zero, a accions amb unes estratègies molts més treballades i complexes a un cost més alt.
Consulteu la nostra pàgina de Plans d’Entrenaments Digitals, on trobareu accions de marketing digital adaptades a qualsevol necessitat.
Web o Blog
És una de les principals eines del món digital, ja que les accions i estratègies per aconseguir els objectius marcats passaran per ella.
La web és la casa del nostre negoci, on els clients ens venen a veure i on enfoquem el nostre esforç per dirigir-los cap a nosaltres. Seria com la nostra botiga on busquem que els clients entrin, coneguin i finalment comprin els nostres productes o serveis.
El blog és un portal més d’acostament dels nostres clients a la nostra “botiga” i un element molt important en l’entorn dels motors de cerca de Google. És la font on Google depenen de la qualitat del contingut que hi expliquem ens posicionarà més o menys amunt de les pàgines del cercador de Google. Diuen que tots els resultats que surten més enllà de la primera pàgina no se’ls mira ningú. De manera que perquè surti la nostra botiga en la primera pàgina s’han de realitzar tota una sèrie d’accions i recomanacions que agradin a Google i la posicioni el més amunt possible. Aquestes accions i estratègies de posicionament gratuït s’anomenen SEO.
Cercadors
Hi ha molt tipus de cercadors Yahoo, Bing, etc… però el més conegut és Google. Són eines que ens permeten trobar informació referent als temes que li hem sol·licitat.
Com hem explicat abans, ens interessa estar en les primeres posicions i podem fer-ho de manera natural, orgànica, gratuïta, amb bons continguts que tinguin interès però de manera lenta. Aquesta seria l’anomenat anteriorment posicionament SEO. O bé de manera molt més ràpida però de pagament, on és necessària una estratègia de marketing i un control de les campanyes i de resultats. Seria l’anomenat posicionament SEM.
Email Marketing
És segurament l’eina més veterana, i és el símil amb el clàssic servei de correus i l’entrega de les cartes a domicili. Tot i ser la més antiga també és una de les més efectives però sí que s’han de tenir en compte tota una sèrie de recomanacions, com:
S’ha de tenir el permís exprés del remitent per poder enviar-li informació del teu negoci.
S’ha d’intentar no fer un email marketing abusiu i provocar que la gent rebi un excés d’informació de la teva marca.
Sempre s’ha d’intentar cridar l’atenció del teu client a través del disseny, la creativitat o bé d’un títol suggerent.
El principal avantatge d’aquesta eina és que porta l’informació a casa del client, rapidament i amb un cost molt baix.
Això ajuda a mantenir la fidelització dels clients potencials del negoci.
Xarxes Digitals
Aquestes plataformes són les més populars i mediàtiques dins el món digital. No han deixat de créixer i han sabut adaptar-se als canvis i a les necessitats que sol·licitava l’usuari. Les xarxes socials són unes eines molt eficaces per la difusió de continguts i per creació de marca (l’anomenat Branding). També han estat pioneres en accions com la compra online, l’atenció al client i la seva pròpia publicitat.
De xarxes socials n’hi ha de molts tipus, fins hi tot temàtiques, on pots trobar xarxes esportives, xarxes sobre cuina, sobre nutrició, etc… però les més mediàtiques segueixen sent Twitter, Instagram, Youtube, i la gran Facebook. Dins aquestes xarxes existeix la possibilitat de fer publicitat de pagament SEM i posar en marxa campanyes amb diferents objectius, segmentant el públic a qui et vols dirigir. Són bones estratègies online dins el gran “aparador” que representen les xarxes.
- Com crear Campanyes de Publicidad Online Efectives - February 10, 2023
- I si les pel.lícules de Nadal fossin canals de Marketing? - December 15, 2020
- Impacte Covid en el marketing digital d’una empresa - November 12, 2020